Festa del Corpus a la Catedral i arreu del Bisbat

El diumenge dia 19 de juny a totes les Parròquies del Bisbat es va celebrar amb solemnitat la festa tan tradicional del Corpus Christi, exaltació de l’amor a Jesús, fet Eucaristia per a la salvació del món, i manifestació de fe popular en la seva presència real que ens acompanya. A moltes parròquies va tenir lloc un Acte eucarístic o una Processó pels carrers dels pobles, prolongació de l’Eucaristia, amb el desig que el Senyor visiti amb la seva presència salvadora tots els racons de la vida de cada dia.

A la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat del Vicari General i Rector, Mn. Ignasi Navarri, de Mn. David Codina i del diaca permanent Mn. Antoni Serra i els seminaristes, el President de Caritas diocesana, i els fidels assistents, va presidir al migdia la solemne Eucaristia i la processó que va sortir del temple Catedralici fins arribar a la plaça dels Oms, centre neuràlgic de la ciutat, on hi van participar un bon grup d’infants que enguany havien rebut la seva primera comunió, i pels Armats de la ciutat que van acompanyar el Cos del Senyor en processó amb els seus tocs.

A la seva homilia adreçada als infants especialment Mons. Vives va subratllat com precisament els infants són els qui entenen millor el misteri eucarístic en què gràcies a les paraules i gestos del sacerdot que actua in persona Christi, el pa i el vi, es converteixen realment, en el Cos i la Sang de Crist. Un sacrifici que actualitzem i fem real en tota celebració de l’Eucaristia perquè creiem el que Jesús ens va dir amb la seva paraula poderosa: “feu això que és el meu memorial”.

Per això, l’Arquebisbe, animà els fidels a estimar molt l’Eucaristia, a saber-la valorar, a tractar el Senyor sagramentat amb adoració amorosa, reverència i unció. Mons. Vives, recordà com en aquella dia passejaríem el Cos de Crist a través dels carrers de moltes ciutats per manifestar-li que l’estimem i que volem que beneeixi els carrers, les persones, els malalts… tota la nostra vida. Finalment, l’Arquebisbe va recordar com en aquell dia se celebrava el dia de la Caritat perquè l’Eucaristia no pot ser real si no ens porta a l’amor envers els germans, especialment els més necessitats, i animà a agrair el treball que tots els voluntaris i els treballadors i grups parroquials de Càritas duen a terme de forma desinteressada.

En acabar l’Eucaristia va tenir lloc la processó amb el Cos de Crist per la Catedral i el carrer fins a la plaça dels Oms en un clima de respecte i devoció, mentre els armats acompanyaven amb el seus tambors i s’intercalaven cants eucarístics i els infants acompanyaven el pas del Senyor llençant flors i pètals pel camí on havia de passar. A la plaça dels Oms de la Catedral, que lluïa amb la seva bella austeritat romànica, va tenir lloc una senzilla “statio” amb la benedicció des d’allí amb el Santíssim Sagrament envers tots fidels de La Seu i de tota la Diòcesi d’Urgell i, ben especialment, els malalts i els qui poden passar per moments de dificultat.

Al final de la processó l’Arquebisbe beneí el Poble de Déu amb el Santíssim Sagrament i volgué agrair tots els qui amb el seu esforç van fer possible l’acte eucarístic.