Festa de Sta. Llúcia i Visita Pastoral a La Fuliola i El Tarròs

0img_0581

El dia 13 de desembre l’Arquebisbe d’Urgell, acompanyat pel Secretari general Mn. David Codina, va presidir la festa de la Patrona de la Parròquia de Sta. Llúcia de La Fuliola, que emmarcà la Visita Pastoral a la Parròquia i a la veïna de Sta. Cecília d’El Tarròs, agregat de Tornabous.
L’Arquebisbe a la seva arribada a La Fuliola fou saludat pel Sr. Rector Mn. Josep M. Ricart i per l’Alcalde Il·lm. Sr. Eduard Piera, i presidí la celebració de l’Eucaristia, concelebrada per l’Arxiprest Mn. Pere Cañada i els Mossens de l’Arxiprestat del Baix Urgell. A l’inici, un grup d’infants li cantà una cançó joiosa de benvinguda. L’Arquebisbe invità a acollir-se a la protecció de la gran verge i màrtir Sta. Llúcia, siciliana d’origen, i que ens remet a Crist, llum dels pobles. Demanar-li la claredat, com diuen els seus Goigs, per acollir la llum del Crist, mantenir-la viva i saber ser-ne testimonis. En l’Any de la fe, la llum del nostre viure ha de ser aquesta fe que ens dóna esperança i ens fa actuar per la caritat.

Després de la missa van tenir lloc els balls de bastons a la plaça de l’Església, en honor de Sta. Llúcia, i posteriorment l’Arquebisbe visità l’Ajuntament de la vila acompanyat pel Sr. Alcalde i altres regidors, i signà en el llibre d’honor.

Després del dinar de germanor amb els sacerdots, l’arquebisbe visità el temple parroquial d’El Tarròs, on fou rebut per una nodrida assistència de fidels que li mostraren els tresors del bell temple parroquial i va tenir lloc un acte de pregària. Mons. Vives els animà a conservar aquests tresors, però sobretot a mantenir viva la fe que professem, i s’interessà prop del Sr. Josep M. Torres, tinent d’Alcalde. per la situació del poble i els veïnats. Després visità el Cementiri del poble on dirigí una pregària pels fidels difunts que hi reposen, i acompanyat per l’alcalde pedani lliurà visita al Monument al President Lluís Companys (1882-1940), nascut al poble.
Després retornà a La Fuliola, per anar a fer una breu oració al cementiri del poble, ara en procés d’ampliació, i amb un grupet de fidels pregà per tots els difunts que hi reposen. I finalment visità la residència d’ancians del poble de La Fuliola, Residència Acia La Fuliola, amb uns 80 ancians residents, on fou rebut amb molta cordialitat per la Directora Sra. Montserrat Gasol i els avis residents, amb veïns del poble i familiars dels padrins. Departí amb tots ells, els exhortà a mantenir l’esperança i a no desanimar-se per les xacres pròpies de l’edat, sinó a perdonar el passat i acceptar-lo, tirant sempre endavant amb alegria i obertura de fe, vivint el present amb il·lusió. I pogué gaudir del Concert que amb motiu de la festa de Sta. Llúcia, el Cor Parroquial de Boldú els oferí.
A tots desitjà unes Bones festes de Nadal i Epifania i els exhortà a mantenir les tradicions del país, i sobretot a viure la fe cristiana i a donar-ne testimoni coratjós i humil a tothom.

L'Alcalde de La Fuliola Il·lm. Sr. Eduard Piera, amb Mons Joan-Enric Vivesball_2img_0500img_0526img_0532img_0553img_0569img_0603