Exèquies a Tremp del M.I. Mn. Joan A. Mateo

El dia 6 de juliol l’Arquebisbe d’Urgell i una cinquantena de preveres i tres diaques van presidir les exèquies del qui fou Rector de Tremp i Canonge de La Seu d’Urgell M.I. Mn. Joan A. Mateo i García, que havia mort el diumenge dia 4 de juliol a Lleida, després de sofrir un gravíssim accident vascular a la Rectoria de Tremp el 26 de juny.

Alcaldes dels pobles que ell servia, el Delegat per a Espanya de la Congregació dels Fills de la Sda. Família, religioses de les dues Comunitats de Tremp, el Vicerector de l’Ateneu universitari St. Pacià, germans de St Joan de Déu, Capellà de l’Acadèmia de Suboficials de Talarn i els Patrons de la Fundació Fiella entre d’altres s’hi van fer presents.

El Sr. Arquebisbe a l’homilia va destacar la gran formació i qualitats intel·lectuals i pastorals d’aquest prevere de 59 anys d’edat i 35 de ministeri sacerdotal. Va posar en mans de la Mare de Déu de Valldeflors, patrona de Tremp, la vida d’aquest fill trempolí que tant l’estimava, i remarcà que Jeremies ja anuncia que “els qui sortien plorant tornaran consolats”. Ha estat dura per a nosaltres la seva partença però ell ja ha consumat la seva existència, com Jesucrist, i confiem que Déu el ressuscitarà perquè l’estima “com el seu fill gran”.

L’Arquebisbe lamentà tota la tragèdia viscuda a la Residència Fiella al novembre i desembre passat, amb tantes manipulacions de la veritat que havien fet sofrir molt el Rector, i afirmà que Mn. Joan és una víctima més del coronavirus, després de treballar molt pels avis i residents de Fiella en els 16 anys que ha estat Rector de Tremp i President del Patronat d’una Residència i Hospital per als pobres fundada el 1521.

Després de la missa i de cantar els Goigs de la M. de Déu de Valldeflors, l’Arquebisbe amb la mare i germans i nebots del mossèn i altres sacerdots i fidels es traslladaren al cementiri de Tremp on van sepultar les seves despulles, i fan fer el darrer comiat.

L’Arquebisbe al final de l’Eucaristia va agrair al P. Antoni Facerías, fill de la Sda. Família, tot el que ha fet pel Mossèn i la Parròquia, també els col·laboradors dels diversos grups parroquials, excusà els treballadors de la Residència que no havien pogut assistir-hi, i anuncià que per als propers mesos nomenava Mn. David Codina com Administrador parroquial de Tremp i els altres pobles i membre del Patronat de la Fundació Fiella.