“És el Senyor!”

El proper dissabte dia 7 de juny, vigília de la Pentecosta, tindrà lloc l’Aplec de l’Esperit 2014, a Banyoles, diòcesi de Girona. Un Aplec de Joves de llarga tradició, que celebra la Pasqua de l’Esperit unint-se en comunió de pregària i acció compromesa, després d’haver-s’hi preparat durant tot el curs. És una trobada festiva d’expressió juvenil, en la festa de la Pentecosta, que va néixer l’any 1978 amb l’objectiu d’obrir espais de llibertat a l’Església perquè els joves rebessin la Bona Notícia de l’Evangeli en llenguatge i expressions seves. Des d’aleshores, l’Aplec de l’Esperit ha estat el fil conductor de la pastoral de joves de Catalunya i s’ha celebrat en diferents indrets com Siurana (1982), Poblet (1985), Lleida (1988), Manresa (1991), Vilafranca del Penedès (1998), La Seu d’Urgell (2002), Tarragona (2007) i Terrassa (2010), on es va celebrar el darrer.

Actualment, l’Aplec de l’Esperit és convocat pels Bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense (CET), mitjançant les Delegacions Diocesanes de Pastoral de Joventut que formen el Secretariat Interdiocesà de Joventut (SIJ). En cada ocasió és organitzada per una diòcesi diferent. Aquesta gran trobada juvenil aplega joves vinculats a diferents realitats d’Església d’arreu de Catalunya, Balears i Andorra.

Enguany se celebra sota el lema “És el Senyor!” pres de l’Evangeli de Joan (21,7), quan “el deixeble que Jesús estimava”, tan unit a Jesucrist per l’amor més alt, el reconeix a la riba del llac de Galilea. El creien mort i sepultat, creien que tot havia fracassat i que calia retirar-se, i havien retornat al seu ofici de pescadors.. És llavors que el Senyor, enmig de la nit, se’ls apareix Ressuscitat, els treu de la tristesa i de la por, i els envia a anunciar el seu Evangeli a tot el món, inspirats, conduïts i defensats pel seu Esperit Sant. L’Esperit tot ho venç i a tot arreu arriba, és el “Pare dels pobres”, font de tota gràcia, llum dels cors, vent de llibertat, aigua viva de remor interior, foc de caritat ardent, comunió de vida i esperança plenes, tendresa i intimitat de Déu mateix, que se’ns dóna perquè siguem valents testimonis de Jesucrist. Ell és l’ànima de l’Església. A Ell li hem de pregar tots perquè s’esdevingui una nova Pentecosta a l’Església.

Acompanyem aquesta trobada de l’XIè. Aplec de l’Esperit a Banyoles amb la nostra oració perseverant i obrim-nos cadascú a l’acció misteriosa de l’Esperit Sant. Ens hi pot ajudar la lletra de l’Himne de l’aplec d’aquest any, que ha realitzat Mn. Joan Àguila, prevere de Tarragona: “A la vora del llac, repassant aquelles xarxes, vaig sentir com em cridaves pel meu nom. S’hi aplegà tanta gent, que volien escoltar-te, que vaig fer-te un lloc, per sempre, en el meu cor. I malgrat el temporal que amenaça d’enfonsar-me, jo confio que Tu ets sempre al meu costat. I, com sempre, estens la mà i em treus d’un mar de dubtes, i puc dir ben fort que Tu ets el Senyor! És el Senyor qui m’ha donat la vida. És el Senyor qui em crida pel meu nom. És el Senyor qui mai no m’abandona. L’alegria del meu cor és el Senyor! Contemplant les multituds vas pujar a la muntanya i em vas mostrar el camí per a ser feliç. I si no puc caminar, em convides a aixecar-me carregant amb tot el pes dels meus pecats. I malgrat el temporal… És el Senyor!”. Si el voleu escoltar i aprendre: