Els Bisbes de Catalunya promulguen el nou Catecisme per a infants

El dia 1 de juliol Els Bisbes de Catalunya reunits amb els Delegats diocesnas de les 10 Diòcesis i una gran congregació de catequistes i sacerdots han promulgat a Barcelona el nou Catecisme Jesús és el Senyor que entrarà en vigor el proper setembre. Aquest és el text íntegre del Decret pel qual entra en vigor.

Decret

Complint la nostra responsabilitat de Pastors del Poble de Déu d’exposar la fe catòlica, i seguint una llarga i rica tradició catequètica del nostre país, els Bisbes de les Diòcesis amb seu a Catalunya, agrupades en comunió eclesial en les Províncies Eclesiàstiques de Tarragona i de Barcelona, posem a les mans dels fidels de les nostres Diòcesis el nou Catecisme Jesús és el Senyor, que fou aprovat per l’Assemblea Plenària de la Conferència Episcopal Espanyola el mes de novembre de 2006, i que obtingué la “recognitio” de la Santa Seu el 7 de juny de 2007.

Aquest és el Catecisme que conté l’exposició íntegra de la fe, adaptada als més petits, està estructurat al voltant del Credo i s’articula segons les quatre dimensions de la vida cristiana: creure, celebrar, viure i pregar, tenint com a centre Jesucrist, el Senyor. Introdueix l’infant en l’experiència de la vida cristiana, inicia a la celebració dels sagraments i ofereix el llenguatge comú de la fe que ens transmet l’Església.

És un llibre de referència per a la catequesi al servei de la iniciació cristiana de la infància, que es desenvolupa entorn al període que va dels 6 als 11 anys. Així mateix, aquest Catecisme se situa en continuïtat amb els que fins avui hem utilitzat per a la catequesi d’aquestes edats.

Per tot això, i en conformitat amb el cànon 775,1 del Codi de Dret Canònic, i a la llum de les disposicions del Directori General per a la Catequesi,

D E C R E T E M :

1- Que el Catecisme Jesús és el Senyor és el Catecisme per a la iniciació a la vida cristiana dels infants entre 6 i 11 anys, a les Diòcesis amb seu a Catalunya.

2- Els materials catequètics del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC), elaborats com a textos complementaris per al Catecisme Jesús és el Senyor, són instruments vàlids per a la catequesi en aquestes edats.

3- Aquest Catecisme Jesús és el Senyor s’estableix de manera obligatòria a cadascuna de les Diòcesis amb seu a Catalunya a partir del mes de setembre de l’any 2009.

Confiem que els rectors de parròquia, els sacerdots, els religiosos, els catequistes i totes les famílies continuaran essent testimonis de la fe de l’Església amb tota dedicació i responsabilitat, i utilitzaran de forma adequada aquest nou Catecisme que és expressió de la sol•licitud de l’Església envers la transmissió de la fe a les noves generacions.

Tarragona, a 19 de juny de 2009, Solemnitat del Sagrat Cor de Jesús.

+ Jaume Pujol Balcells, Arquebisbe metropolità de Tarragona i Primat
+ Lluís Martínez Sistach, Cardenal-Arquebisbe metropolità de Barcelona