Consell Diocesà de Càritas a La Seu

El dissabte 19 de novembre va tenir lloc, a la Casa del Bisbat, la reunió del Consell Diocesà de Càritas. La reunió va estar presidida pel President de Càritas Diocesana d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i pel seu director Sr. Josep Casanova, i van assistir la representació de la majoria de Càritas Parroquials del Bisbat d’Urgell. Seguint l’ordre del dia, el primer moment va ser per a la salutació del Sr. Arquebisbe que va agrair la tasca que es fa des de Càritas, en aquests moments de dificultats socials i econòmiques que s’estan vivint, i va demanar que valoréssim aquest Consell com a experiència viva de sinodalitat. I seguidament va tenir lloc la pregària inicial.

Després van prendre la paraula la Coordinadora de Càritas d’Urgell, Sra. Marta Fortuny i el Director de l’entitat Sr. Josep Casanova que van fer una acurada explicació de les activitats de Càritas a nivell d’acció caritativa i social i també en la seva vessant econòmica. Una explicació que va permetre veure la tasca que porta a terme Càritas, que posant-hi xifres es va traduir en 251.587,80 euros, entre els mesos de gener i octubre d’enguany, destinats a ajuts socials per als més vulnerables, que han beneficiat 635 llars i un total de 1.487 persones. Ajudes que van destinades a alimentació, habitatge, salut, gent gran, ajudes escolars i altres, i que arriben arreu de tota la geografia diocesana des de les grans poblacions als petits pobles que també estan vivint les dificultats econòmiques, així els punts d’atenció van arribant a poblacions que fins fa poc no necessitaven les intervencions d’ajuda i suport de la Càritas Diocesana i la Càritas Parroquial, amb més precessió a 52 parròquies diferents del nostre Bisbat.

L’Informe econòmic ofert pel Director va parlar d’aportacions, inversions i previsions que feien augmentar les xifres econòmiques de Càritas, inversions que busquen poder ajudar els més vulnerables, que després de la pandèmia sanitària i amb els estralls de la guerra es veuen afectats per una pandèmia de pobresa social, que afecta moltes famílies, infants i gent gran de les parròquies urgel·litanes. També va informar de la feina que es fa al grup Grapats i Nougrapats, tot ressaltant la seva funció socialitzadora i generadora de treball per a les persones acollides en aquests programes laborals de Càritas d’Urgell, entre elles persones amb discapacitats que necessiten d’aquests projectes socials d’acompanyament i d’oferiment de treball. I malgrat les dificultats econòmiques que de vegades generen aquestes empreses hi ha la satisfacció per al col·lectiu de vulnerables i discapacitats que són normalitzats en el món laboral de la societat, tal com demana l’Evangeli i la Doctrina Social de l’Església.

La Sra. Fortuny també va explicar com Càritas d’Urgell va implementant la norma “Compliance”, que permet oferir a treballadors, voluntaris i usuaris de Càritas Diocesana uns protocols d’atenció i bon servei per a totes les parts. També s’informà el Consell de la necessitat d’elaborar un reglament de règim intern que vetlli per tot allò que s’esdevé en el dia a dia i que ajudarà en el seu bon i correcte funcionament.

Mn. Jaume Mayoral i el Coordinador de Comunicació Sr. Xavier Bonet van presentar la Campanya i les accions que es duran a terme aquest proper Nadal i que han de servir per sensibilitzar i obtenir fons per a Càritas i la seva acció caritativa i social. Des de la Campanya de “Cava amb Cor”, fins l’acció nadalenca feta a través d’unes cadires per adornar i poder vendre per recaptar diners i col·laboracions econòmiques.

Al llarg del Consell Diocesà els assistents van poder intervenir per aportar els seus suggeriments, els seus dubtes i comentaris, intervencions que van dinamitzar i enriquir la trobada diocesana. A les 13,45h s’aixecà la sessió amb el res de l’Àngelus i tot seguit a la Residència de la “Sagrada Família” es va compartir un dinar fratern.