Consell Diocesà de Càritas a Balaguer

ea02f3712f58f284a9e2c7f2f 20140614 104833El 14 de juny va tenir lloc al Centre de Càritas “Sant Domènec” de Balaguer, la XXXVIIIª Sessió del Consell Diocesà de Càritas Diocesana d’Urgell. Presidits pel Sr. Arquebisbe, Mons. Joan-Enric Vives, el director Sr. Josep Casanova i els presidents i directors de la majoria de les Càritas Parroquials del Bisbat.
A l’ordre del dia la constitució de la nova societat d’inserció laboral NOUGRAPATS, empresa d’Inserció SL.

El director de Càritas Diocesana, Sr. Josep Casanova, va informar de tot el procés per a la constitució d’aquesta empresa que forma part del pla estratègic de Càritas Diocesana i va demanar el vist-i-plau de l’òrgan del Consell Diocesà, amb unanimitat de conformitat al projecte que permetrà en els propers anys donar feina a gairebé uns 20 treballadors. Es va obrir un enriquidor diàleg al voltant d’aquesta i altres possibles propostes per poder treballar en el front obert que és reduir l’atur a casa nostra, ara per ara un dels principals problemes i reptes de la nostra Càritas.

Després i fins l’hora de dinar un diàleg ben obert i participatiu al voltant del Pla Estratègic 2014-2016 que vol portar l’eix de treball de Càritas a la nostra diòcesi i de les línies d’aquest Pla. Es va fer una reflexió més profunda del Model d’Acció, tot presentant l’Esborrany de Treball. I també el Pla de Voluntariat, que va presentar al Consell, la Sra. Marta Fortuny, coordinadora de Voluntariat i que en els propers anys vol tenir desenvolupat un pla per atendre, motivar i acompanyar els voluntaris i voluntàries de Càritas de la Diòcesi.

Per finalitzar la reunió es va presentar als assistents el nou disseny de la web de Càritas Diocesana d’Urgell, amb tots els seus recursos i sobretot recalcant la necessitat que sigui una eina per a totes les Càritas Parroquials.
A les dues va concloure el Consell i es va compartir el dinar.