Confirmacions i trasllat de la M. de Déu de Canòlich a Sant Julià de Lòria

Divendres dia 17 de maig l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va administrar el sagrament de la Confirmació a 41 joves i 4 adults de la Parròquia de St. Julià de Lòria (Principat d’Andorra).

A la seva arribada a la Parròquia el Copríncep episcopal fou rebut per l’Hble. Sr. Cònsol Major de la Parròquia, Josep Miquel Vila Bastida, amb molts Consellers del Comú, i pel Rector Mn. Josep Chisvert.

A continuació a l’església, encara en procés de renovació, tingué lloc l’Eucaristia on els joves confirmands participaren activament en la celebració. A la seva homilia l’Arquebisbe Vives va exhortar els joves a renovar-se espiritualment utilitzant la imatge de la renovació del temple parroquial de St. Julià que d’aquí a pocs dies serà renovat gràcies a la intervenció arquitectònica que hi realitzarà el prestigiós artista Marco Ivan Rupnik. L’Arquebisbe animà els joves que en aquell dia rebien la plenitud de l’Esperit Sant a renovar-se espiritualment ja que la renovació interior i i espiritual és la més important de totes les renovacions. Va animar els joves a creure en les realitats més profundes de la vida que no són les que es poden tocar i veure només amb els sentits sinó que l’ànima de les persones, petjada de Déu en els éssers humans, és quelcom molt real malgrat que no el puguem analitzar des del punt de vista biològic-científic. En aquest sentit va recordar com l’amor és el que dóna fonament i sentit a l’existència humana i com les realitats més profundes de la vida només es poden conèixer a partir d’una raó oberta a un tipus de coneixement que va més enllà del teòric-científic. Jesús Ressuscitat que s’apareix al Cenacle anima els Apòstols, especialment a St. Tomàs, a “no ser incrèduls sinó creients”.

Al final de la Missa l’Arquebisbe va regalar als joves confirmats un Nou Testament que cadascú d’ells va rebre de mans de Mons. Vives mentre el besava com un signe d’estimació i reverència a la Paraula de Déu.

Posteriorment tingué lloc el trasllat de la Sagrada Imatge de la Mare de Déu de Canòlich des del lloc que ocupava fins ara, al seu nou emplaçament en un Cambril nou que la farà lluir amb major esplendor i dignitat mentre el poble fidel cantava l’Ave Maria. Està previst que el proper dia 10 de juny l’Arquebisbe pugui presidir l’Eucaristia solemne d’Acció de gràcies on es durà a terme la dedicació del nou altar de la Parròquia i la benedicció dels nous mosaics del P. Marko Ivan Rupnik de l’església parroquial de Sant Julià i Sant Germà.

{youtube}je8iK3gyi3A{/youtube}