Confirmacions i festa del Corpus a Oliana

La tarda del 19 de juny l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va administrar el sagrament de la Confirmació a 11 joves de la parròquia de St. Andreu d’Oliana i 2 de Peramola. Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector i Arxiprest de l’Alt Urgell, Mn. Jordi Vásquez, i Mn. David Codina. Solemnitzà els cants la coral parroquial d’Oliana. Hi van participar també els infants que aquell any havien rebut la seva primera comunió.

L’Arquebisbe inicià la seva celebració pregant i oferint tot el seu suport i recolzament a la tasca del Cos de Bombers i Cossos de seguretat que a pocs centenars de metres de l’església parroquial, donaven el millor de si mateixos per sufocar l’incendi declarat a Peramola. Mons. Vives animà tots els fidels a pregar i agrair la tasca dels bombers i voluntaris que aquests dies es multipliquen arreu del bisbat i de terres catalanes per extingir els terribles incendis que estem sofrint.

A la seva homilia l’Arquebisbe glossà les lectures proclamades en la solemnitat litúrgica del Cos i la Sang de Crist, el Corpus. A la primera lectura (Gn 14,18-20) Melquisedec, rei de Salem, portà pa i vi i beneí Abram. En el baptisme tots som fet sacerdots, profetes i reis per a la vida eterna, tal com bellament cantava el salm “«Ets sacerdot per sempre, segons l’orde de Melquisedec». L’Arquebisbe subratllà com en la festa de Corpus posem el nostre interès, el nostre zoom, en l’Eucaristia i en la presència real del Senyor sota les espècies del pa i del vi perquè tal com deia la segona lectura proclamada (1C 11,23-26) “cada vegada que mengeu aquest pa i beveu aquest calze anuncieu la mort del Senyor fins que torni”. Per això cal valorar la Missa dominical i la trobada eucarística del diumenge, Dia del Senyor. A l’Evangeli (Lc 9,11b-17) Jesús recorda com és missió dels deixebles donar de menjar a la gent i no acomiadar-los sense implicar-se, com volien fer els deixebles. L’eucaristia ens ha de portar a l’amor compromès envers els germans, especialment els més pobres, posant els nostres minúsculs cinc pans i dos peixos, que portà un nen a Jesús, al servei dels altres. I Jesús sempre multiplica l’amor i la bondat i arriba on nosaltres no ens imaginem. Déu sempre és més gran dels nostres càlculs, i així s’esdevé en el miracle de l’Eucaristia, que uneix, alimenta i envia l’Església.

Al final de l’Eucaristia l’Arquebisbe presidí una breu i humil processó amb els nens de comunió i de confirmació, amb altres adults, pel carrer major d’Oliana que prèviament els veïns havien adornat bellament amb catifes de flors i fulles verdes. Mons. Vives subratllà el valor que en la festa de Corpus traiem Jesús als nostres carrers perquè beneeixi els pobles, els malalts i les cases, totes les activitats dels homes. La processó fou precedida pels infants de primera comunió que tiraven els seus pètals al pas del Senyor i pels joves que havien rebut el sagrament de la confirmació. En tornar a l’església el Sr. Arquebisbe impartí la benedicció amb el Santíssim Sagrament i després lliurà un Nou Testament als joves que s’havien confirmat.