Confirmacions a Tremp

Confirmacions a TrempDiumenge dia 10 de novembre, l’Arquebisbe d’Urgell va confirmar 15 joves a la Parròquia de Sta. Maria de Valldeflors de Tremp. Estava acompanyat pel rector i arxiprest Mn. Joan Antoni Mateo, pel Vicari Episcopal per l’acció pastoral, Mn. Antoni Elvira, per Mn. Emili Villegas, vicari parroquial i per Mn. David Codina.

A la seva homilia tot glossant la Paraula de Déu proclamada en aquell diumenge, el Sr. Arquebisbe animà a tenir els ulls posats en les coses del cel i no pas en les coses de la terra i a ser cristians que visquin amb intensitat la dimensió última i final de tota persona humana: arribar al cel amb Déu. Aquesta visió escatològica envers el cel ens servirà per a viure amb intensitat la vida terrenal, tot donant a les coses d’aquest món el seu just valor.

També animà els confirmats a no renegar mai de la seva fe cristiana malgrat les persecucions o incomprensions que puguin experimentar i a viure-la joiosament i a donar-ne testimoni de forma valenta i coratjosa enmig del seu ambient: a l’escola, a la família, amb els amics: “abans morir que pecar”.
Finalment l’Arquebisbe recordà als confirmands que amb la força de l’Esperit Sant que en aquell diumenge rebrien podrien fer front a les dificultats que suposaria el seu seguiment de Jesucrist i com tota la comunitat cristiana se sentia contenta i joiosa per veure’ls créixer en la fe.

A l’Eucaristia Mons. Vives pregà i recordà amb sincer afecte el treball pastoral a Tremp i pobles veïns de Mn. Josep Mas Gomà, que morí el passat dia 4 d’octubre coincidint amb el Pelegrinatge Diocesà a Terra Santa amb motiu de l’Any de la Fe que el Sr. Arquebisbe presidia. L’Arquebisbe recordà com des de Terra Santa els pelegrins pregaren per la seva ànima.

L’Eucaristia finalitzà amb el cant dels goigs a llaor de la Mare de Déu de Valldeflors que els nous confirmats passaren a venerar després de rebre un Nou Testament obsequi del Sr. Arquebisbe, perquè la Paraula de Déu sigui al centre de la vida d’aquests joves.

Posteriorment va tenir lloc un dinar de germanor a la rectoria amb tots els preveres que viuen a Tremp.

Confirmacions a Tremp