Confirmacions a Linyola

Dissabte dia 7 d’abril, diumenge segon de Pasqua o de la Divina Misericòrdia, l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el sagrament de la Confirmació a 10 joves de la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Linyola. Van concelebrar amb l’Arquebisbe el Rector Mn. Pere Canyada; Mn. Jaume Mayoral, fill del poble i el diaca permanent Mn. Josep Caba, catequista col.laborador en la preparació dels joves confirmands i que els va presentar al Sr. Arquebisbe.
A l’homilia, l’Arquebisbe recordà com Jesús Ressuscitat exhortà els seus deixebles amb el clam “no tingueu por”, ja que la por és l’antítesis de la fe. Mons. Vives animà els fidels a lluitar contra les pors més profundes: la por i la desconfiança envers nosaltres mateixos, envers els altres i, sobretot, envers Déu. Animà els joves confirmands que rebien aquell dia l’Esperit Sant a ser persones de fe i els recordà les paraules de Jesús Ressuscitat a Sant Tomàs: “no siguis tan incrèdul, sigues creient!”. Mons. Vives animà els joves confirmands i a tots els fidels a ser “portadors de pau”, una pau que va molt més enllà de l’absència de guerra o conflicte, i que es tradueix a posar joia, confiança, fe i alegria en el món i a sentir-se profundament estimat per Déu ric en misericòrdia, que no es cansa mai de perdonar-nos les nostres faltes.  Finalment animà els joves que rebien el sagrament de la confirmació a ser joves amb personalitat pròpia que fossin capaços de no renunciar mai a les seves arrels cristianes i a viure la seva fe amb joia durant tota la vida ja que Crist Ressuscitat és la Llum que els il·luminaria enmig de les “boires” de la vida on és necessari continuar caminant malgrat les pors o desconfiances convençuts que el Déu de la Divina Misericòrdia sempre ens acompanya.
L’Eucaristia fou solemnitzada pel Cor parroquial de Linyola. Al final, els confirmats reberen un Nou Testament de mans del Sr. Arquebisbe com a record de la seva confirmació, i els demanà que en llegissin cada dia un breu fragment, ja que els mantindria en l’amistat del Senyor i els joves recitaren al Sr. Arquebisbe i a la comunitat un petit poema d’agraïment.