Confirmacions a Escaldes-Engordany (Andorra)

El dia 9 de maig l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va administrar el sagrament de la confirmació a 30 joves i 5 adults de la Parròquia de Sant Pere màrtir d’Escaldes-Engordany (Principat d’Andorra). A la seva arribada a la Parròquia el Copríncep episcopal fou rebut per dos Consellers del Comú de la Parròquia, i pel Rector, Mn. Jaume Soy.

La celebració eucarística fou concelebrada per Mn. Jaume Soy, el P. Joan Juncadella SDB, que dirigí els cants, i el P. Cristian Casamitjana, vicari parroquial. Hi assistí un bon grup de fidels que ompliren el temple parroquial, familiars i amics dels confirmands, així com els catequistes de la parròquia que els havien preparat.

A la seva homilia l’Arquebisbe Vives va glossar les lectures proclamades en aquell Dijous VI de la Pasqua, antiga festa de l’Ascensió ara traslladada al diumenge, subratllant com St. Pau, a Atenes, a l’areòpag, es dirigeix als ciutadans subratllant com “Al Déu desconegut”. Doncs, aquest Déu desconegut, que vosaltres adoreu sense conèixer, és el que jo us anuncio” té un nom que ens ha revelat Jesucrist: Déu Pare misericòrdia. Animà els joves confirmands a conèixer i estimar Déu posant-lo en el centre de la seva vida perquè cap cosa, persona o llei, pot estar per sobre de Déu que ha de ser el nostre tot. Els felicità perquè tal com Jesús deia a l’Evangeli “el  Defensor, l’Esperit de veritat, us guiarà cap al coneixement de la veritat sencera”. Aquest Defensor, Esperit Sant, que rebien en plenitud aquell dia, els havia d’anar acompanyant al llarg de la vida per aprofundir en el seguiment de Jesús i fer-los testimonis compromesos. L’Arquebisbe animà els joves a fer-se la pregunta interiorment: ¿Si Déu em demanés tota la meva vida què li respondria? I els animà a perseverar en l’amistat i fidelitat que han après a la catequesi al llarg d’aquests anys i no renunciar mai a la fe que és el més important que se’ls hi ha donat.

Al final de la Missa l’Arquebisbe regalà als joves un Nou Testament i els animà a llegir-ne un fragment cada dia i els recordà com aquell llibre era “perillós” perquè podia fer canviar la vida dels qui el llegien si deixaven que Jesús esdevingués el tot de la seva vida.