Conferència a l’Escola Catequètica de Ribes de Freser

Dilluns dia 10 de març, l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives va participar en un dels temes del curs de l’Escola Catequètica de Ribes de Freser, sobre el 25è. aniversari del Concili Provincial Tarraconense de 1995. Acompanyat per l’Administrador parroquial Mn. Emili Villegas va animar els cristians que cada quinze dies participen durant tot el curs de la formació permanent que s’hi va proposant.

Va situar la celebració que enguany s’escau, descrivint aquell esdeveniment eclesial del Concili com un gran moment de comunió eclesial interdiocesana i alhora de sortida evangelitzadora. Venia a concretar l’acollida del gran moviment de reforma que fou el Concili ecumènic Vaticà Ii. Amb els seus quatre temes i les 170 resolucions, i el compromís de CECAS que la Conferència Episcopal Tarraconense prengué volada un moment d’interrogar-se sobre què impulsava l’Esperit Sant en les Esglésies que fan camí a Catalunya.

Després d’un temps de diàleg, l’Arquebisbe va presidir el res de Vespres i la celebració de l’Eucaristia a l’Església parroquial de Sta. Maria Assumpta de Ribes de Freser, dins la qual va tenir un record especial per a Mn. Xavier Parés, fill de Ribes i recentment traspassat. També va donar a conèixer a la feligresia que Mn. Emili Villegas seria el successor de Mn. Parés com a Delegat Diocesà de Pastoral Sacramental i Litúrgia.