Concentracions en suport d’Ucraïna

Els dies 1 i 2 de març, l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va participar en diverses concentracions que van tenir lloc a La Seu d’Urgell i a Andorra la Vella per demanar la pau i la fi de la violència armada entre Ucraïna i Rússia.

A La Seu d’Urgell, a la plaça dels Oms, davant l’Ajuntament de la ciutat, el dia 1 de març al vespre, l’Ajuntament es va sumar a la crida feta per l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de  Municipis de Catalunya, que havien convocat una concentració simultània en ciutats i pobles. Davant de l’Ajuntament, la protesta va ser encapçalada per una bandera ucraïnesa i per l’Alcalde i una àmplia representació de la Corporació municipal. En nom dels residents ucraïnesos a l’Alt Urgell, Dasha Lavrinenko va agrair les múltiples mostres de solidaritat que estan rebent aquests dies a nivell local. Diverses famílies ucraïneses van participar-hi amb banderes del seu país i van cantar l’himne del país.

A Andorra la Vella, el dia 2 de març, davant de l’edifici administratiu de Govern, unes 200 persones es van concentrar per demanar la pau i el final del conflicte entre Ucraïna i Rússia. L’acte es va iniciar a les 12.45 hores amb la presència de totes les institucions del Principat encapçalades pel Copríncep episcopal, el Cap de Govern i la Síndica General. Hi fou present el Cònsol honorari d’Ucraïna a Andorra i la Presidenta de la comunitat ucraïnesa a Andorra, Anastasia Kravets. La concentració va comptar amb un minut de silenci  i pregària en suport a les víctimes civils d’aquesta barbàrie. El Copríncep en finalitzar la concentració va atendre els mitjans de comunicació, junt amb el Cap de Govern, i va condemnar l’atac contra Ucraïna i va declarar que els Andorrans “ens sentim molt solidaris amb totes les persones que estan allà patint, perquè sempre és la població civil qui pateix encara més els estralls d’una guerra”.

Càritas Diocesana d’Urgell va obrir una campanya d’ajuda d’emergència davant aquesta crisi humanitària. Es poden fer aportacions al número de compte ES36 2100 0018 1702 0051 6790.  Càritas Parroquial de St. Julià de Lòria (Principat d’Andorra) també ha obert un punt de recollida d’ajuda humanitària i un compte per a donatius AD90 0003 1101 1091 4031 0102.