Comunicat davant les darreres mesures de contenció pel Covid-19

L’Arquebisbe d’Urgell ha enviat una comunicació als preveres i diaques de la Diòcesi per concretar el que ha disposat la Generalitat de Catalunya en el Diari Oficial d’avui.

Aquest és el Comunicat:

“Benvolguts preveres i diaques,

La Generalitat de Catalunya publica en el seu Diari Oficial amb data d’avui noves concrecions de les mesures que s’han de complir per enfrontar la crisi sanitària del Covid-19. De moment, seran efectives fins el 23 de novembre, segons aquesta Resolució.

Per tant, us recordem que cal insistir en les mesures de seguretat sanitàries, ja conegudes per tots: mascareta, distància, gel, ventilació freqüent, desinfecció, etc.

El Decret d’avui determina que l‘aforament màxim permès en els actes religiosos és del 30% i, com a novetat, aquest aforament no pot excedir el nombre màxim de 100 persones. Fem tots el possible per adaptar-nos aquesta nova exigència, i allà on convingui, que s’ampliï l’horari de les celebracions.

Us demano que tingueu en compte el que ja us vaig dir respecte a les sessions i trobades de catequesi, i que seguiu les orientacions i materials que aquesta setmana passada va enviar el Delegat diocesà de catequesi i que s’han d’observar en el nostre Bisbat. I no deixem de fomentar la trobada dels infants i famílies amb la comunitat parroquial en la Missa dominical.

En aquest novembre, mantinguem la pregària pels difunts, per les vocacions i pels malalts que sofreixen arreu del món les conseqüències de la pandèmia. La Mare de Déu de Núria i St. Ermengol, els nostres Patrons, intercedeixen per nosaltres.

Ens mantenim units en la pregària dels uns pels altres.

Affm. i servidor vostre en el Crist,

+Joan-Enric Vives

Arquebisbe d’Urgell