41è Pelegrinatge diocesà a Lourdes

L´Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d´Urgell va pelegrinar al Santuari de Lourdes dels dies 3 al 6 de juny  en el 41è. pelegrinatge de la Diòcesi d´Urgell.

Uns 450 pelegrins provinents de tots els indrets del Bisbat, hi van prendre part acompanyats i encapçalats per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i una dotzena de preveres i diaques de la diòcesi. D´entre els participants hi ha un gran grup de malalts, d´infermeres i de camillers.

El lema pastoral d’aquest any 2019, escollit pel Santuari, fou: “Feliços vosaltres, els pobres”. Una crida a saber reconéixer totes les nostres pobreses en tots els nostres camps i que ens fa confiar en la misericòrdia i l’ajuda de Déu.

El Sr. Arquebisbe en la celebració penitencial exhortà els pelegrins a viure amb intensitat el pelegrinatge i a saber-nos pobres davant de Déu amb esperit d’humilitat tal com ho va saber fer Sta. Bernadeta. Enguany a l’obertura del pelegrinatge es van lliurar les insígnies de 25 i 10 anys als membres de l’Hospitalitat que hi participaven. Entre ells, el Consiliari diocesà, Mn. Ignasi Navarri, en el seu 25è any de participació consecutiva.

Un motiu de joia fou la participació al pelegrinatge d’enguany d’una jove parella de nuvis, Alexander Ruiz i Yenny Caiman, que precisament el diumenge dia 9 de juny unirien el seu amor en el sagrament del matrimoni i que van voler participar del pelegrinatge d’Urgell per a preparar intensa i espiritualment aquest moment. Dins de la Missa de la Gruta de Lourdes el Sr. Arquebisbe a l’ofertori els va voler obsequiar amb una imatge de la Mare de Déu i va pregar per la seva felicitat matrimonial.

La participació a les celebracions del Santuari de Lourdes, esdevé, any rere any, un moment fort de pregària i de vivència eclesial. Els malalts participen amb gran devoció a l’Eucaristia i reben amb una profunda fe la benedicció amb el Santíssim Sagrament que enguany fou presidida pel Sr. Arquebisbe. Amb fervor els fidels preguen Maria durant el res del sant Rosari en la processó del vespre amb les torxes enceses.

Amb gran il·lusió, l’Hospitalitat del Bisbat d’Urgell ja pensa a participar al pelegrinatge del proper any 2020, previst per als dies 1 al 4 de juny.

{youtube}DIQryYFs3SI{/youtube}
{youtube}z8Bq15inrjk{/youtube}