Cloenda del curs i de cicle de l’Escola Diocesana de Formació Permanent

img 9560Amb gran alegria i il·lusió per part de tots els qui durant tres cursos han participat quinzenalment i d’una forma fidel a l’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell (EDFP), el dissabte dia 14 de juny, va tenir lloc l’acte senzill de clausura del curs 2013-2014 i del primer trienni de funcionament de l’Escola. La jornada fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i comptà amb el Director de l’Escola i Vicari Episcopal per a l’acció pastoral, Mn. Antoni Elvira que amb esforç i tenacitat ha acompanyat els participants al llarg de tots aquests anys.

La darrera jornada s’inicià amb la presentació de la Delegació de Joventut per part del Delegat diocesà, Sr. Lluís Plana que presentà els objectius prioritaris i les activitats que a nivell juvenil es duen a terme al Bisbat.

A continuació va tenir lloc la revisió del curs per part dels participants de l’Escola que han manifestat al Sr. Arquebisbe els punts forts i les mancances que han experimentat al llarg d’aquests anys de formació. Precisament, i a partir de les propostes presentades pels integrants de l’Escola, s’ha vist la possibilitat que sorgís un grup de pregària i de reflexió que el curs vinent pogués aprofundir sobre els diferents moviments i corrents espirituals cristians catòlics. El Sr. Arquebisbe ha valorat molt positivament l’interès manifestant i la fidelitat i constància en l’assistència per tots els integrants de l’Escola i els ha encoratjat a continuar aquest desig formatiu d’ara endavant aprofundint més i més en el coneixement del Senyor Jesús. Un senzill però emotiu lliurament d’un petit “diploma” per part del Sr. Arquebisbe als participants que acredita la participació al trienni formatiu ofert per la Diòcesi d’Urgell ha clos aquest dissabte formatiu.

Posteriorment ha tingut l’acte central de la jornada amb la celebració de l’Eucaristia a la Capella del Centre d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer presidida pel Sr. Arquebisbe i concelebrada pel Director de l’EDFP, Mn. Antoni Elvira i on han assistit de diaques Mn. Josep Montoya i Mn. Josep Caba que han participat de l’Escola durant aquest trienni.

A la seva homilia Mons. Vives animà als participants a fer com el profeta Elies, que va llençar el seu mantell de profeta sobre Eliseu, per indicar-li que Déu el cridava a seguir-lo incondicionalment i va demanar que també els alumnes de l’Escola havien de comunicar l’alegria i l’experiència viscuda a l’EDFP a altres perquè s’hi poguessin sumar. Una crida de persona a persona, una evangelització de faç humana, comptant amb l’ajuda de l’Esperit Sant que és qui obre els cors a la fe i al servei compromès.

Un dinar de germanor al Sant Crist de Balaguer clogué la jornada.

img 9544