Clausura del curs d’Escola Diocesana de Formació Permanent

L’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell que, quinzenalment, aplega a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, uns 25 participants en els dos cursos que s’hi ofereixen (Curs bàsic i Curs d’aprofundiment) va cloure formalment el curs 2021-2022 el passat dissabte dia 21 de maig, amb l’acte de lliurament de diplomes que en aquesta ocasió va dur a terme Mn. Emili Villegas, Vicedirector de l’Escola, en absència del Vicari episcopal i Director, Mn. Antoni Elvira.

El Curs 2021-2022 ha ofert dos cursos: el curs bàsic, que ha aprofundit en la Sagrada Escriptura, Antic Testament, patriarques, èxode, terra promesa i jutges, profetes, exili a Babilònia, el judaisme i el temple i la literatura sapiencial, els salms, etc, on el professor fonamental ha estat Mn. Ramon Sàrries, Arxiprest de les Valls d’Andorra i Llicenciat en Sagrada Escriptura a Jerusalem.

El curs d’aprofundiment enguany ha versat sobre l’art cristià i ha tingut diverses temàtiques com l’art en el temps dels primers cristians, l’art pre-romànic i romànic, l’art gòtic, l’art del renaixement, l’art barroc i l’art contemporani. Els professors han estat Mn. Robert Baró, Mn. Jaume Mayoral, Mn. Josep M. Mauri, Sra. Teresa Font, Sra. Clara Arbués i Sr. Eloi Aran.

En el curs d’aprofundiment s’han fet diverses sortides per tal d’aprofundir en la temàtica tractada de forma teòrica. En concret els alumnes van visitar el centre d’interpretació del romànic a la Vall de Boí i la recentment inaugurada Capella de La Pietat del Museu diocesà de La Seu d’Urgell.

El curs també ha comptat amb la celebració de l’Eucaristia en cada sessió i el res de l’Hora Menor i amb dos Recessos: un d’Advent, predicat pel Vicari General Mn. Ignasi Navarri, i l’altre de Quaresma-Pasqua, predicat pel Sr. Arquebisbe.