Celebració i festa dels esplais a Penelles

Aquest dissabte 13 de desembre, la Fundació Esplais Santa Maria de Núria i el seu grup de treball de l’àmbit de la fe, van convocar a la parròquia de Penelles a infants, joves i grans per participar d’una celebració eucarística d’acció de gràcies. El motiu era l’entronització en l’interior del temple parroquial d’una imatge de la Verge Maria que va ser regalada per la família Raich-Roca de Molins de Rei a la FEMN, la imatge que està dedicada a la devoció de la Mare de Déu de l’Alegria patrona de tots els esplais de les diòcesis catalanes, en el cas del nostre bisbat compartint patronatge amb l’advocació de la Mare de Déu de Núria.

Al migdia es va celebrar la missa on hi va assistir els infants i monitors de l’Esplai de Penelles “La Freixa”, i molta gent del poble, a més de membres de la Femn, com el seu president, l’Eloi Villalta, membres de la família Raich-Roca, el consiliari de la Femn, Mn. Joan Pau Esteban, i també va comptar amb la presidenta de MCECC (Moviment de Centres d’Esplais Cristians Catalans), la Maria València. Entre els penellencs que va acompanyar el acte, hi havia el seu Alcalde, Il·lm. Sr. Eloi Bergós, que durant anys també va fer de monitor en l’esplai del seu poble.

L’Eucaristia es va iniciar amb la processó de la imatge de la marededéu fins l’altar, la Verge i l’Infant Jesús estaven revestits amb el fulard de la Femn. La missa va ser presidida per Mn. Joan Pau Esteban, i concelebrada per Mn. Jaume Mayoral, de l’àmbit de la Fe de la Femn. Els cants i la música que van acompanyar els diferents moments va ser composats per el jove músic Estanis Dalmau, uns cants que van ajudar a donar un to celebratiu i joiós a la trobada. Mn. Joan Pau, va referir-se en la seva homilia al paper de la Mare de Déu no només en l’Advent sinó al llarg de la vida dels creients, així com la necessitat que tenim de la seva protecció, i en especial pels infants i adolescents dels esplais parroquials, també va tenir un moment per fer una pinzellada a la vida de Santa Llúcia que va oferir la seva vida i la seva joventut al projecte d’amor de Déu. Les ofrenes van ser fetes pels nens de l’esplai de Penelles.

Al final de la missa es va beneir la imatge sota la devoció de la Mare de Déu de l’Alegria i després va ser entronitzada en el seu lloc, en un lateral de l’església parroquial. Tampoc no hi van faltar els agraïments a la família pel seu regal anticipat dels Reis a la fundació d’esplais i per tant a tots els esplais parroquials del Bisbat. Un dels moments més emotius va ser la imposició del fulard de la Femn a un representant de la família com a símbol d’aquesta comunió amical, entrega feta per la presidenta de MCECC. Com a record del dia es va regalar als assistents una postal amb una suggerent imatge de la Mare de Déu de l’Alegria i un fragment del seu Himne que ens demana aquesta feina per a tots els educadors i educadores d’infants, siguem creients o no, i és “forgem homes i dones lliures”.

A la seu de la FEMN a Penelles es va acabar la festa tot oferint a tots els assistents un refrigeri, a la vegada que es va aprofitar per felicitar-se per les properes festes de Nadal. Un dia esplèndid i participatiu que aconsegueix complir una de les prioritats pastorals que ens demana el pla de “Prioritats Pastorals Diòcesi d’Urgell 2014-2018” en el punt 3.14. “Impulsar el treball pastoral en l’educació del temps lliure d’infants i joves…”.

0img-20141214-wa0007img-20141214-wa0004img-20141214-wa0005img-20141214-wa0006img-20141214-wa0008img-20141214-wa0009