Catalonia Sacra estrena la ruta ‘Les parroquials de la Val d’Aran’

Catalonia Sacra estrena la ruta 'Les parroquials de la Val d'Aran'Catalonia Sacra continua la seva proposta d’oferir rutes guiades al patrimoni cultural de l’Església. El dissabte 27 de juliol es va estrenar la cinquena ruta ‘Les parroquials de la Val d’Aran’, en la qual hi van participar una dotzena de persones. La descoberta, proposada pel Bisbat d’Urgell, va permetre als participants visitar les esglésies de Santa Maria d’Arties, Santa Maria de Cap d’Aran de Tredòs, Santa Eulària d’Unha i Sant Andreu de Salardu. El grup va sortir de Vielha a les 10 del matí i després de fer el recorregut en autobús i dinar a Unha, va retornar a Vielha a les 6 de la tarda, acompanyat per la guia.

L’essència de les rutes Catalonia Sacra passa per oferir una visita on es mostri tant el valor i la singularitat artística com el sentit original del temple, la seva raó de ser i la seva lògica al servei de la comunitat cristiana. ‘Les parroquials de la Val d’Aran’ és la cinquena ruta que inaugura Catalonia Sacra, després de les proposades pels bisbats de Solsona, Girona, Lleida i Vic.

Aquesta iniciativa de dinamització del patrimoni dels deu bisbats amb seu a Catalunya vol oferir regularment unes rutes guiades que permetran visitar el ric patrimoni de l’Església. Les rutes es programaran amb una periodicitat variable, segons la tipologia o naturalesa de cada ruta, i també s’oferirà la possibilitat de fer visites sota demanda, sempre que es garanteixin un mínim de persones inscrites.

Entre d’altres, les rutes permetran visitar algunes esglésies que no tenen un horari d’obertura periòdic més enllà per l’obertura al culte. En total, les rutes Catalonia Sacra permetran visitar més de 300 esglésies. La pàgina www.cataloniasacra.cat és la plataforma d’informació i reserva per a participar en aquestes activitats.

Actualment des del web www.cataloniasacra.cat ja se suggereixen unes quaranta rutes (Barcelona (7 rutes), Girona (4 rutes), Lleida (6 rutes), Sant Feliu de Llobregat (5 rutes), Solsona (3 rutes), Tarragona (5 rutes), Terrassa (2 rutes), Tortosa (3 rutes), Urgell (1 ruta), Vic (4 rutes), amb un mínim d’informació de les esglésies que les formen, per tal que qui consulti el web pugui organitzar-se ell mateix el recorregut.