Càritas Urgell participa en la 6a Escola de formació a Barcelona

Càritas d’Urgell va participar el dimecres 23 d’octubre a la 6a Escola de Tardor de Càritas Catalunya, que es va portar a terme al centre “Martí Codolar” de Barcelona.  10 persones acompanyats del seu Director Sr. Josep Casanova i del Delegat episcopal Mn. Jaume Mayoral es van sumar als 170 contractats, voluntaris i directius de les 10 Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya que hi participaren. Una jornada de formació, convivència i treball que permet trobar-se i compartir una diada per aprendre en els àmbits més relacionats amb la tasca de Càritas. El primer moment de l’Escola va ser per fer la pregària inicial, que va acompanyar Mn. Mayoral, Delegat d’Urgell.  Tot seguit va donar la benvinguda la Secretària general de Càritas Diocesana de Barcelona la Sra. Cristina Garcia i el President de Càritas Catalunya, el Sr. Francesc Roig, qui va aprofitar per fer els seu comiat com a President, a l’acabar el seu mandat en els propers dies. Es va aprofitar aquest moment per oferir el reconeixement i l’agraïment a la seva tasca, i fer-li un petit obsequi de record pel seu pas per la Presidència de Càritas Catalunya, un fort aplaudiment va omplir la Sala d’Actes.

Després va oferir-se una ponència per part de l’Associació “ATD Cuarto Mundo”, amb el títol de “Trencar amb l’herència de l’extrema pobresa”, on van exposar una mica la realitat que acompanyen i com podem donar força i protagonisme als més pobres i marginats socials. Després es van dur a terme set tallers per poder oferir als assistents respostes, suggerències i recursos en àmbits de la seva tasca a Càritas. Els tallers van ser: com acompanyar el malestar emocional dels i les participants; com trencar amb la herència de l’extrema pobresa; acompanyament en drets; claus per acompanyar el voluntariat de Càritas; màrqueting digital; eines per l’elaboració d’un pla de millora per l’administració; nous camins, noves fórmules.

Els tallers es van realitzar pel matí i per la tarda. Una vegada finalitzats els participants van tornar als seus llocs d’origen amb més bagatge de recursos i materials per poder fer servir en el seu dia a dia en la seva tasca dins de Càritas. El comentari general dels assistents va ser de reconeixement de tot el que van rebre i van compartir al llarg de la Jornada de la 6a Escola de Tardor de Càritas Catalunya. Des de Càritas Catalunya ja es treballa per la propera Jornada de Formació per tardor de l’any vinent, la que serà la 7a Escola de Tardor.