Convivències de joves de preconfirmació a Andorra

Setanta nois i noies de 3r curs de catequesi de les parròquies andorranes es van reunir dissabte dia 18 de maig per participar en la tercera i darrera jornada de convivència del curs catequètic.

El lema de les reflexions va ser “Caminant… volem fer camí” durant la Cinquantena Pasqual fins a la Pentecosta. Sant Joan de Caselles i la casa de colònies d´Aina van acollir els joves i els seus monitors en l’activitat inicial i l’esmorzar, amb la previsió de caminar fins a Meritxell i oferir el seu treball a la Mare del cel.

El mal temps -la primavera andorrana és capritxosa i va fer caure aigua-neu en un ambient gèlid- va fer anul·lar la caminada i que el gruix de les activitats es concentrés a Aina, amb una reflexió al voltant de la figura de la Verge Maria. Es va treballar en petits grups i per tal de conèixer companyes i companys d´altres parròquies, i es va viatjar virtualment fins a l´Església de la Santa Creu, la creu dels set braços, l´Església de Sant Miquel de Prats i els oratoris, fins arribar al Santuari de la Mare de Déu de Meritxell, centre del viatge. Finalment, es va compartir la feina feta en una senzilla pregària. Els nois i noies s’emportaren cap a casa una matinal d´amistat i companyonia amb el compromís de ser bons deixebles de Jesús, i bons fills de Maria.