Benedicció d’una nova Capella dedicada a la Beata Anna Maria Janer a l’església de TalarnDiumenge dia 26 de gener l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va presidir l’Eucaristia dominical a la parròquia de St. Martí de Talarn on va tenir lloc la benedicció d’una nova Capella, amb una bella imatge de la beata, just a l’entrada per la dreta del temple parroquial, dedicada a Anna Maria Janer Anglerill, fundadora de l’Institut de Gnes. de la Sda. Família d’Urgell i que visqué un temps a Talarn i sobretot al final de la vida, ja que hi morí l’11 de gener de 1885. L’Eucaristia fou concelebrada pel Rector de la parròquia, Mn. Joan Peretó, pel Vicari General de la Diòcesi d’Urgell, Mn. Josep Maria Mauri, pel P. Joan Antoni Arasa, S.F. en representació dels PP. de la Sda. Família i per Mn. David Codina.

A la seva arribada a la parròquia l’Arquebisbe fou rebut per les M.I. Autoritats encapçalades per l’Il•lm. Alcalde de Talarn, Sr. Lluís Oliva, per la Superiora General de l’Institut de Germanes de la Sagrada Família d’Urgell, Rvdma. Mare Irma Beretta, el coronel de l’Acadèmia General Bàsica de Suboficials de Talar, Excm. Sr. José Andrés Luján, el Vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Sr. Gerard Sabarich, i la Coordinadora Territorial de Joventut a Lleida de la Generalitat de Catalunya, Sra. Anna Feliu, entre d’altres.

A la seva homilia Mons. Vives tot glossant les lectures proclamades en aquell diumenge III de durant l’any animà els fidels a acollir Jesús com la llum del món “el poble que caminava a les fosques ha vist una gran llum” que ve a il•luminar-nos i a portar la pau a tothom. Cal anunciar aquesta llum a tothom i anar a les fronteres i perifèries que desconeixen l’alegria de l’Evangeli i comunicar-la, com Jesús que va triar la Galilea dels pagans per al seu ministeri. L’Arquebisbe glossà la figura de la Beata Anna Maria Janer (1880-1885) que respongué com els apòstols a la crida de Jesucrist i que esdevingué una llum del Senyor en aquell convuls segle XIX amb la seva vida dedicada tota ella a estimar i servir. “Estimar-te i servir-te sempre i en tot” – deia ella– a Déu Nostre Senyor a qui la Mare Janer veia en cada germà.

Al final de l’Eucaristia i després d’escoltar la lectura d’uns breus consells que la pròpia Beata escriví per les seves germanes, tingué lloc l’acte de benedicció per part del Sr. Arquebisbe d’una nova Capella de l’església de Talarn dedicada a la Beata Anna Maria Janer. En aquesta capella s’hi ha col•locat una bella imatge en bronze de la Beata obra de l’escultura Sra. Rebeca Muñoz. La beata ve representada en tamany natural, situada al terra, en camí, amb un llum a la mà per a trobar el camí, i amb dolcesa i seriositat al rostre, animant a fer el camí sempre amb obediència a la voluntat de Déu i amor a l’Església.

Posteriorment l’Arquebisbe acompanyat de les Autoritats i del poble fidel es va traslladar a l’Alberg de Talarn gestionat per l’Ajuntament de la població i que fou el lloc on visqué els seus últims 5 anys de vida la Beata Anna Maria Janer. Allà tingueren lloc els parlaments d’agraïment i una visita guiada a les obres recents de reforma de l’Alberg.

Un dinar de germanor a una sala oferta per l’Ajuntament clogué la jornada.

Més fotos: