Benedicció de les actuacions al temple parroquial de Butsènit i les obres a Montgai, amb l’administració de la Confirmació

El dissabte 14 de setembre, festa de l’Exaltació de la Santa Creu, l’Arquebisbe Joan-Enric va realitzar una visita al poble de Butsènit, acompanyat pel Rector Mn. Ramon Solé i Janer, dins la qual va inaugurar la restauració de les pintures del segle XVIII que van ser retrobades en fer-se obres al temple parroquial.

L’acompanyaven l’Arxiprest de Noguera, Mn. Jordi Profitós, i Mn. Jerrick Banzuela, i hi va ser present l’Alcalde Il·lm. Sr. Jaume Gilabert i tot el Consistori. Després van tenir lloc els parlaments tant del tècnic restaurador de les pintures com de l’Alcalde i del Rector. Després l’Arquebisbe va celebrar l’Eucaristia amb una bona assistència dels feligresos.

A l’homilia va remarcar el significat de la festa de l’exaltació de la Santa Creu, ja que Crist per la seva mort en creu ha vençut el pecat i la mort i ha obert una nova vida per la seva resurrecció, que dóna sentit al sofriment i fa que la mort sigui un pas cap a la vida eterna. Va animar la comunitat a ser testimonis de l’amor de Déu manifestat en Jesucrist, i agraí tot l’esforç que s’ha fet a Butsènit per embellir el temple parroquial i posar en valor les pintures barroques tant de l’altar de Sant Nicolau, amb Sant Antoni de Pàdua i Sant Francesc Xavier, com de l’altar de la Santa Creu, amb la Dolorosa i l’apòstol Sant Joan Evangelista.

Posteriorment tots es desplaçaren a l’altre nucli del municipi, el poble de Montgai, on després d’un dinar fratern l’Arquebisbe i Copríncep fou rebut oficialment a la seu de l’Ajuntament, per l’Il·lm. Sr. Alcalde, Jaume Gilabert i tots els membres de la Corporació. Signà en el llibre d’honor de l’Ajuntament i li fou entregat un obsequi institucional.

A continuació l’Arquebisbe i les Autoritats, acompanyats pels arquitectes Àngel Tuset i Lourdes Espar amb alguns feligresos, van pujar al terrat de la rectoria des d’on van poder comprovar la bona restauració de les teules i el forjat, amb les noves canals de la teulada de tot el temple parroquial.

A continuació fou celebrada la Missa dins la qual van rebre el sagrament de la Confirmació 11 joves de la Parròquia. L’Arquebisbe els animà a ser testimonis de l’amor de Jesús que estimà donant la seva vida, regalant-la, perquè tota la humanitat tingués vida eterna. Els demanà que no traïssin els somnis que tot jove porta al cor, comentant l’expressió del Papa Francesc. Hem de ser somiadors d’un món nou, sense desanimar-nos ni deixar-nos abatre, per més que la situació actual del món no sigui molt positiva. Amb la força de l’Esperit Sant tot ho podem, i hem de canviar la realitat “posant amor, on no hi ha amor, per treure’n amor”, segons la bella expressió de Sant Joan de la Creu.

A l’ofertori, amb els dons per a l’Eucaristia, fou presentada la restauració de la teulada, amb una breu explicació de l’arquitecte Àngel Tuset. Al final de l’Eucaristia el Sr. Arquebisbe va beneir les obres de restauració de la teulada i agraí a l’Ajuntament, als feligresos i molt especialment a Mn. Ramon Solé la seva tan gran i generosa dedicació als pobles que té encomanats, i en concret, a Montgai.

Al final de la missa l’Arquebisbe regalà un Nou Testament als joves confirmats i els demanà que la Paraula de Déu sigui sempre la seva guia, llegint-la i portant-la a la vida pràctica per l’amor.