Assemblea de Càritas Catalunya

El dia 14 de juliol va tenir lloc a Barcelona una nova trobada de les Càritas Diocesanes de Catalunya. Del Bisbat d’Urgell s’hi van fer presents el Sr. Josep Casanova, director, i Mn. Jaume Mayoral, Delegat Episcopal. Va presidir la sessió el Bisbe delegat de Càritas, Mons. Joan Josep Omella. amb la Presidenta de Càritas Catalunya, Sra. Carme Borbonès.

Després de la pregària inicial i l’aprovació de l’acta de la darrera reunió es va treballar el document marc per al desenvolupament de Càritas Catalunya, un document reflexionat en els darrers mesos per una comissió de treball. Després de fer-hi les darreres aportacions s’ha aprovat el contingut del text per unanimitat, i ara serà presentat als Bisbes de la Tarraconense per a la seva aprovació, si s’escau. Aquest document servirà per a agilitzar i definir millor la tasca de Càritas Catalunya en la seva missió de servei a l’Església i la societat catalana.

També es va tenir un torn sobre els diferents convenis signats en els darrers mesos i que ja estan donant els seus resultats com són el signat amb la Fundació de la Música Solidària, amb el Col·legi d’Aparelladors i amb la Secretaria d’Habitatge del Govern de la Generalitat de Catalunya. Les diferents comissions de l’Assemblea van informar de les activitats realitzades: properament entrarà en funcionament una nova comissió de Comunicació que farà de canal de comunicació entre Càritas Catalunya i els mitjans d’informació i la mateixa ciutadania.

La Comissió de Voluntariat va presentar la 3ª Trobada de Càritas Catalunya “Transformem la societat des de la Misericòrdia” que tindrà lloc el proper 22 d’octubre a Tarragona, on s’esperen reunir unes 1.800 persones de les Càritas dels 10 bisbats catalans. Una jornada de formació, de trobada i de pregària. Una manera de fer palesa a la societat la presència de Càritas i el seu voluntariat arreu del territori, emmarcat aquesta vegada sota la celebració de l’Any de la Misericòrdia.

S’han avançat els continguts de xifres i altres que contindrà la Memòria social de les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya, en relació a l’any 2015. Una memòria que es presentarà el proper 11 d’octubre a Barcelona. Només per fer-se’n una idea les Càritas catalanes han destinat prop de 41 milions d’euros a fer possible tota la seva tasca d’ajudes, programes, atenció… Una tasca que es fa possible amb l’ajuda desinteressada de 12.333 persones voluntàries, i la feina de 476 tècnics.

La sessió es va cloure amb una pregària a la Mare de Déu, que va dirigir Mons. J.J. Omella.