6a Nit a Montserrat

6a Nit a MontserratEl divendres 16 de maig a les 11 de la nit es congregaven a Rubió (L’Anoia) cent adolescents i joves del bisbat d’Urgell per participar en la Nit a Montserrat. La Nit a Montserrat és el pelegrinatge de nit cap a Montserrat que organitza la Delegació de Joventut en col·laboració amb escoles del nostres bisbat: col·legi Janer de Santa Coloma (Andorra), l’escola Vedruna de Balaguer i l’escola Maria Immaculada de Tremp.

A partir de les 12, amb una nit clara i una lluna brillant, els nois i noies a partir de 3r d’ESO van començar a caminar fins que, a meitat camí, a Mains, es van incorporar els participants de primer d’ESO. Més tard de les 5 de la matinada, un brou calent i pa amb tomàquet i pernil, donava forces als nois i noies per afrontar els darrers 10 quilòmetres.
Hores més tard, tots ja a Montserrat, gaudien dels lloc privilegiat que és la muntanya de Montserrat, a més de descansar després del camí fet. Un dinar junts servia per a valorar, un cop més, la feina feta pels equips d’intendència que van vetllar en tot moment per tots els caminants.
I a les 4, al cambril, una pregària ben bonica. Una pregària a la moreneta, primer d’acció de gràcies per camí, i després per demanar-li per aquelles persones que més pateixen.
I desitjant que l’any vinent puguem repetir.

p1010077p1010110p1010120