55è. aniversari del Col·legi Sant Ermengol

El dia 21 de setembre a l’església de St. Esteve d’Andorra la Vella (Principat d’Andorra) va tenir lloc la celebració eucarística d’acció de gràcies del 55è. aniversari del Col·legi Sant Ermengol. L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe i Copríncep, President del Patronat rector, Mons. Joan-Enric Vives i per l’Arxiprest de les Valls d’Andorra, Mn. Ramon Sàrries.

El Col·legi Sant Ermengol, situat a la parròquia d’Andorra la Vella, al lloc anomenat Roc de Sant Pere, és, en virtut de l’acta Fundacional signada l’1 de maig de 1965 per Mons. Ramon Iglesias Navarri, Bisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, una Institució dedicada a l’ensenyament i formació de la joventut andorrana, que es basa en els principis de l’Església catòlica, és propietat del Poble Andorrà, i en la seva representació, del Patronat Rector, presidit pel Copríncep d’Andorra i per la M.I. Ministra d’Educació i Ensenyament Superior.

En la seva obertura, la gestió es confià a la Congregació Salesiana. No obstant, després de 50 anys, l’Institut de Germanes de la Sagrada Família d’Urgell, s’encarrega des del juliol del 2016, de la gestió i la direcció del centre.

A l’Eucaristia hi van assistir entre d’altres l’Ambaixador d’Espanya al Principat d’Andorra, Excm. Sr. Àngel Ros; la Gna. M. Tomasa Itóiz, representant de la Congregació en el Patronat; la Directora del Col·legi, Sra. Maria Josep Pascual; així com antics Directors i membres del Patronat; docents, ex docents, membres dels equips directius, claustre de professors i alumnes i ex alumnes del Col·legi.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric mostrà la seva joia per poder celebrar el 55è. aniversari del Col·legi inspirat per la generositat del Consell General de les Valls d’Andorra i pel Copríncep Ramon Iglesias. Animà a donar gràcies a Déu per tot allò viscut i treballat al llarg d’aquests 55 anys que han forjat la personalitat i virtuts de molts andorrans i andorranes que agraeixen l’excel·lència educativa rebuda i alhora els valors i la fe transmesos. Mons. Vives recordà com el col·legi té la missió de transmetre models de coneixement i comportament per desplegar les capacitats dels joves en totes les seves vessants i formar-los en una cultura àmplia humanista i cristiana. Destacà com celebrar l’Eucaristia també hauria de servir per demanar perdó per les mancances i límits que al llarg d’aquests 55 anys puguin haver hagut entre els directius, professors o alumnes i a confiar en la misericòrdia de Déu que ens ajuda a aixecar-nos i a començar un nou curs, tot just començat, amb resiliència i ànim, més enllà dels pessimismes que s’anuncien per moltes coses, com la guerra o la manca de matèries primeres o la crisi energètica o econòmica que s’aventura. Dirigint-se als professors els animà a cuidar cadascun dels seus alumnes perquè cada alumne, per més difícil que sigui, és un tresor immens als ulls de Déu, més valuós que tot l’or del món (Cardijn), i els educadors tenen la bella missió de desplegar les potencialitats dels seus alumnes.

Al final de la Missa l’Arquebisbe pogué saludar els assistents. L’Eucaristia fou animada per la coral del Col·legi i es pregà pels difunts professors, alumnes, familiars traspassats en aquests 55 anys.