50è aniversari de la remodelació de l’església d’Isona i restauració de la imatge de l’Assumpta

Diumenge dia 17 d’agost la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta d’Isona celebrà el 50è aniversari de l’ampliació i remodelació de l’església parroquial dedicada a la Mare de Déu Assumpta, obra de l’arquitecte Sr. Gabino Lagarriga Bringas, després que l’antiga església parroquial gòtica, fou parcialment destruïda durant la guerra de 1936-39. També en aquest dia fou inaugurada la restauració de la imatge de la Mare de Déu Assumpta d’Isona, que ha estat promoguda pel Centre d’Estudis d’Isona i Conca Dellà i per la Junta d’obres de la Parròquia amb l’ajuda de l’Ajuntament d’Isona.

L’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, acompanyat pel Rector de la Parròquia, Mn. Jesús Navas i per l’Il·lm. Sr. Alcalde d’Isona i Conca Dellà, Sr. Constantí Aranda presidiren els actes commemoratius que tingueren lloc després de l’Eucaristia dominical, dins a qual Mons. Vives administrà el sagrament de la Confirmació a sis joves d’Isona i que fou solemnitzada per la Coral parroquial d’Isona.

La imatge de la Mare de Déu Assumpta d’Isona és obra de l’artista Sr. Josep M. Bohigas i Masoliver, feta el 1946. La peça fou encarregada a l’artista per la família Capmajó-Pla de Barcelona en agraïment de la recuperació de la salut de la seva filla Carmen. Va ser donada a la parròquia d’Isona que es trobava sense imatge titular en haver estat cremat el retaule de l’altar major durant la persecució religiosa de l’inici de la guerra civil. Té una alçada de 1’70 m, és de fusta policromada. L’autor per encàrrec de la família, reprodueix la cara i alçada de la seva filla en aquesta talla. La imatge ha estat restaurada per la Sra. Vanessa Sòria Pubill, descendent d’Isona, que en els seu parlament va repassar les principals actuacions que s’han dut a terme a la imatge que ara torna a lluir amb la seva bellesa original.

Per la seva part l’historiador d’Isona Sr. Sisco Amorós, va presentar les làpides sepulcrals restaurades pel Centre d’Estudis d’Isona i Conca Dellà i col·locades a l’atri del temple. Aquestes làpides del s. XVIII havien estat traslladades a un magatzem de l’Ajuntament durant les obres de construcció de l’església nova (1960-64). Algú va donar l’odre de salvar-les i ara han pogut retornar a l’església parroquial. També va explicar el procés de restauració d’altres peces de l’església parroquial com la pila d’aigua beneïda (l’original encara al Museu diocesà i comarcal de Lleida) i la mènsula de Cal Cavaller.

L’Il·lm. Sr. Alcalde d’Isona i Conca Dellà agraí la presència de l’Arquebisbe d’Urgell i manifestà la seva satisfacció per l’esforç que com a poble s’ha dut a terme per tal de recuperar en el seu màxim esplendors aquests elements del patrimoni arquitectònic, artístic i religiós d’Isona.

L’acte comptà amb la presència de la Presidenta del Centre d’Estudis d’Isona i Conca Dellà, Sra. Susanna Solans, que agraí “la tasca, el suport, les hores i la dedicació” que tants socis, veïns i institucions han dut a terme. També s’hi feren presents familiars del Sr. Gabino Lagarriga i del Sr. Serra contractista de Puig-reig, així com del Sr. Bohigas l’escultor. S’uniren a l’acte els sacerdots de Tremp, l’Arxiprest Mn. Joan A. Mateo i el Vicari Mn. Emili Villegas.

img 1438img 1409img 1422img 1487img 1507img 152410427277 688665741187606 323137325336113479 n10609630 691132947607552 4648827381694926298 n