20è aniversari de la Diòcesi de Terrassa

El dissabte 15 de juny va tenir lloc a la Catedral del Sant Esperit de Terrassa l’Eucaristia d’acció de gràcies pel 20è aniversari de l’erecció de la Diòcesi que fou presidida pel Nunci de Sa Santedat a Espanya i Andorra, Mons. Bernardito C. Auza i concelebrada pel Bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Cristau i pels Bisbes de la Província eclesiàstica de Barcelona, Cardenal Joan Josep Omella, Arquebisbe de Barcelona i Mons. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu. També concelebraren l’Arquebisbe de Tarragona, l’Arquebisbe d’Urgell, el Bisbe de Vic i el Bisbe de Girona així com els Bisbes auxiliars de Barcelona.  La Missa comptà amb la presència dels Alcaldes de Terrassa i Sabadell i amb una gran quantitat de fidels que ompliren el temple del Sant Esperit de Terrassa.

El dia 15 de juny es complia el 20è aniversari de la creació de la diòcesi de Terrassa. El Papa Sant Joan Pau II erigí aquesta nova porció poble de Déu a través de la butlla “Christifidelium salutem”. A les seves paraules el Bisbe Cristau donà gràcies a Déu per la singladura recorreguda durant aquests 20 anys i encomanà en la pregària els preveres i diaques, els religiosos, seminaristes i laics que fan present el Regne de Déu a través de les comunitats parroquials, moviments, delegacions i institucions diocesanes, “remant mar endins” i sabent de qui ens hem refiat.

Al final de l’Eucaristia, el Secretari general, Mn. Eduard Pire, va llegir un missatge del Sant Pare Francesc.

L’enllaç de la retransmissió és aquest: