44è Pelegrinatge diocesà a Lourdes

L’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat d’Urgell va peregrinar al Santuari de Lourdes els dies 27 al 29 de maig, en el 44è pelegrinatge de la Diòcesi d´Urgell.

Uns 300 pelegrins provinents dels Arxiprestats de Val d’Aran, Alt Urgell, Valls d’Andorra, Núria-Cerdanya, Urgell Mitjà, Noguera, Pallars Sobirà, Pallars Jussà, van prendre part en el pelegrinatge encapçalats per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives. En la comitiva també formaren part vuit sacerdots, un diaca permanent i un seminarista.

El lema pastoral del Santuari de Lourdes d’aquest any 2024 completa la trilogia de les paraules dites per la Mare de Déu a Santa Bernadeta en la tretzena aparició del 2 de març de 1858: “Ves a dir als Sacerdots” (2022), “Que es construeixi una capella” (2023), “I es vingui aquí en Processó” (2024).

En la celebració penitencial del primer dia en la Gruta de les aparicions, Mons. Vives recordà en la seva Homilia com Lourdes es l’aplec dels fills de Déu i els fills de l’Església entorn de Maria ressaltant la figura del pelegrí, doncs les processons són un element central de l’experiència del pelegrinatge. Cada pas donat en el viatge a peu cap al Santuari dibuixa un camí espiritual d’aproximació a Déu, especialment amb Maria, qui és protectora i guia dels pelegrins que acudeixen a Lourdes amb la confiança que les seves pregàries seran escoltades. L’Arquebisbe lloà aquest sentit de comunitat creat entre els pelegrins que caminen, canten, i resen junts vivint durant tres dies una experiència de fe i devoció.

El Santuari de Lourdes es prepara per celebrar amb tota l’Església l’esdeveniment de gràcia del Jubileu de l’Any 2025, sota el lema: “Pelegrins de l’Esperança”.