S’obren les inscripcions per a participar en la JMJ a Lisboa

La Delegació de Joventut del Bisbat d’Urgell ja està treballant per la JMJ 2023, que es durà a terme a Lisboa, i ha obert les inscripcions per als joves. Enguany la forquilla d’edats per poder participar s’amplia dels 15 als 35 anys. Ja esteu a punt?

Del 25 de juliol al 7 d’agost, en un viatge en bus, es comparteixen experiències úniques amb els joves d’arreu del Bisbat, de Catalunya, del món. La data límit per inscriure’s és el 30 de març.

La Jornada Mundial de la Joventut (JMJ) és una trobada de joves d’arreu del món amb el Papa. És una peregrinació, una festa de la joventut, una expressió de l’Església universal i un moment d’invitació a les generacions joves per a construir un món més just i solidari. Se celebra cada any en una ciutat diferent del món que és elegida pel Papa, que també es fa present en els principals moments, quan s’apleguen milers de joves dels cinc continents. És una trobada catòlica, oberta a tots, els més propers i els més allunyats, en els que es posa en el centre els joves i es cerca promoure la pau, la unitat i la fraternitat entre els pobles i les nacions de tot el món.

Els joves s’allotgen majoritàriament en instal·lacions públiques (gimnasos, escoles, poliesportius, instal·lacions parroquials) o bé són acollits en habitatges particulars, i es proposen moments de pregària, de celebració, de comunió, activitats lúdiques, culturals, de coneixença d’altres joves, en diferents llocs de la ciutat amfitriona.

La Delegació de Joventut, juntament amb el SIJ, ha organitzat per unes dies abans un encontre a Coimbra cercant la integració dels joves de tot el món en les comunitats parroquials, en les diverses diòcesis del país. Durant aquests dies, els participants poden conèixer millor la regió que els acull, així com l’Església local i les seves particularitats, allotjant-se en habitatges familiars.

Cliqueu aquí per a més informació i inscripcions