Missa i enterrament de Mn. Josep M. Solé a Ivars d’Urgell

El dia 21 de gener a la Parròquia d’Ivars d’Urgell va tenir lloc la Missa en sufragi de l`ànima de Mn. Josep M. Solé i Segarra, que va traspassar el passat dia 18 de desembre de 2022 a Andorra i que ara rebria cristiana sepultura al seu poble natal d’Ivars d’Urgell.

L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Rector, Mn. Carles Albert Ospina; l’Arxiprest Mn. Jordi Profitós; Mn. Pau Vidal, Mn. Llorenç Utgés, Mn. Ivan Ayala, Mn. Jaume Mayoral, Mn. Jerrick Banzuela, Mn. David Codina i pel diaca Mn. Josep Caba. Hi van assistir una gran quantitat de fidels així com els Alcaldes d’Ivars Urgell, Il·lm. Sr. Joan Carles Sánchez Rico i l’Alcalde de Penelles, Eloi Bergós, i els nebots i familiars de Mn. Solé. Va solemnitzar l’Eucaristia un quartet de la Coral Sant Joan de Penelles que havia estat fundada per Mn. Josep M. Solé.

L’Alcalde d’Ivars d’Urgell en iniciar-se la celebració va agrair la presència de l’Arquebisbe Vives i de tants i tants fidels. Posteriorment, com és costum de la Diòcesi, l’Arxiprest va llegir un breu resum del recorregut pastoral de la vida de Mn. Josep Maria que s’adjunta:

“Mn. Josep Maria SOLÉ i SEGARRA va néixer a Ivars d’Urgell, el dia 4 de novembre de 1926. Cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell, i fou ordenat de prevere el 19 de juny de 1955.

Estrenà el seu sacerdoci com a Vicari de la Parròquia de la Mare de Déu de Ribera de La Pobla de Segur i, al cap d’un any, el 1956 fou nomenat Ecònom de Meranges, i al cap d’un any, de Talltendre.

L’any 1959 el Sr. Bisbe el nomenà Ecònom de Puigvert d’Agramunt i Encarregat de Montfalcó i Ossó de Sió.

El 1968 fou nomenat Ecònom de Penelles i Encarregat de Bellmunt d’Urgell, pobles a qui va servir pastoralment durant 15 anys i dels quals sempre parlava amb agraïment.

L’any 1983 passa a viure al Principat d’Andorra essent nomenat coadjutor de la Parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella, on visqué 34 anys del seu ministeri presbiteral residint, cuidant i servint especialment l’església de Sta. Maria del Fener en diversos camps: acompanyant grups de matrimonis, Vida Creixent, grups de joves, essent capellà del Col·legi Janer de Santa Coloma i acompanyant els infants i joves i professors, etc.

L’any 2017 passà a residir al Seminari diocesà de La Seu d’Urgell on ha viscut acompanyat i atès pels seus companys de presbiteri sempre aportant bon humor i el seu amor per la música.

El dia 18 de desembre de 2022 s’ha adormit en la Pau del Senyor després de poder encara concelebrar, amb el Sr. Arquebisbe, l’Eucaristia el passat dia 13 a la residència Clara Rabassa, i rebre la benedicció apostòlica. Al cel ens puguem veure!”

A la seva homilia l’Arquebisbe lloà la infantesa espiritual del bon sacerdot Mn. Solé, que sempre cantava i vivia joiós la seva fe i que tenia la capacitat d’admirar-se per les petites coses de la vida, com fa un infant, conservant sempre la il·lusió i la joia en la seva vida sacerdotal. Glossant les lectures proclamades en el diumenge III durant l’any, Diumenge de la Paraula, l’Arquebisbe Joan-Enric destacà com Jesús és la llum del món que “resplendeix per als qui vivien al país tenebrós”. Aquesta llum és la que Mn. Josep M. va trobar a la seva joventut i que el va cridar a deixar la seva vida com a forner i dedicar-se a repartir el pa de la Paraula de Déu i de l’Eucaristia als fidels com a sacerdot. Jesús escull uns joves pescadors perquè siguin “pescadors d’homes” i així va escollir també Mn. Josep M. El va escollir com a tots els preveres i diaques perquè anunciïn el missatge de l’Evangeli arreu del món, d’una forma universal, en comunió de carismes i sense divisions, sense importar l’origen de cadascú sinó la unió en la missió d’evangelitzar i portar el nom de Jesús arreu.

Al final de la Missa un nebot del Mossèn agraí la participació dels fidels i es van cantar de forma ben emotiva els goigs a la Mare de Déu de l’Horta de la qual era molt devot Mn. Solé.