Festa de la Puríssima a Agramunt

Com deien els coordinadors de la Pastoral del centre, Xavier i Carme, el dimecres 7 de desembre el col·legi estava de Festa Major, ja que celebrava la festa de la Puríssima, que és la patrona de les Missioneres de la Immaculada Concepció, a qui pertany la titularitat de l’escola. Un dia que va començar amb diferents moments d’espiritualitat adreçades a tota l’etapa de Primària, també amb la participació dels tutors i de Mn. Jaume Mayoral, Rector d’Agramunt, que va acompanyar la celebració. Els mestres van tenir un record agraït a les religioses MIC, encara ben presents en la vida de l’escola agramuntina.

A primera hora van ser els alumnes de Cicle Inicial els que van celebrar un moment de mirada agraïda a la Mare de Déu i a la litúrgia de l’Advent i el Nadal. Un arbre de Nadal que va ser adornat amb les boles nadalenques que recollien els bons desigs que els alumnes havien treballat. Tot seguit es van encendre els dos ciris corresponents de la corona d’Advent i que acompanyaven la imatge de la Puríssima, amb el cant de l’Avemaria i una nadala van donar pas al grup dels alumnes de 3r i 4t de Primària.

El Cicle Mitjà va construir un camí de petjades de bones accions que portaven de l’arbre de Nadal fins a la Mare de Déu; a cada petjada, una acció transformadora per a bé del món i de les persones, especialment les més febles i vulnerables. Després es va construir una torre amb la frase “Caminant amb Maria deixem petjades d’esperança”. La senzilla celebració va acabar amb la cantada compartida d’una nadala.

I els darrers a participar d’aquest moment d’espiritualitat mariana i nadalenca, van ser els alumnes més grans de l’escola, els de Cicle Superior, amb l’acompanyament dels tutors i els coordinadors de pastoral del centre van fer una dinàmica centrada en el silenci, com espai per a trobar-se interiorment i poder copsar el moment religiós que vivien. Després del silenci, les lletres de la paraula Nadal van parlar als alumnes per descobrir-los un altre sentit del Nadal, en clau més espiritual i cristiana, una mica lluny del consumisme i d’una societat sense veritables valors, i també en relació amb el lema que és treballa en aquest curs que és “Viu! Deixa la teva petjada”.

A l’acabar i com en tota bona festa major, els alumnes van ser obsequiats amb un esmorzar de festa major, coca i xocolata. La festa acabaria per la tarda amb la projecció d’una pel·lícula animada amb valors per a tot l’alumnat. La projecció va tenir lloc al Foment Parroquial, espai polivalent de la Parròquia agramuntina, utilitzada per diferents activitats del poble.

Va ser un dia molt especial per a la Comunitat del Col·legi Mare de Déu dels Socós, que van viure amb sentit joiós, festiu i esperançat, com marca el temps d’Advent i la mateixa festa de la Immaculada.