Trobada “Àgora La Salle-Catalunya” a La Seu d’Urgell

Dissabte 19 de novembre a La Seu d’Urgell va tenir lloc la trobada “Àgora La Salle-Catalunya” que cada any agrupa els diversos membres de la família lasal·liana per compartir la vida i la missió. Cada curs una escola La Salle del Sector de Catalunya acull aquesta trobada. Enguany fou La Salle de La Seu d’Urgell amb el lema “Caminem, Compartim, Creixem”.

Àgora és un espai físic i espiritual on els diversos membres que formen la comunitat educativa La Salle es formen i comparteixen la fe des d’una opció de vocació sota el paraigua d’un mateix carisma fundacional el de Sant Joan Baptista de la Salle. Educadors de la xarxa d’obres i comunitats de La Salle Catalunya es van sentir convocats a La Salle La Seu d’Urgell amb el propòsit de continuar caminant, compartint i creixent junts.

L’acte central de la Jornada fou la celebració de l’Eucaristia a la Catedral presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Rector de la Parròquia i Vicari General,  Mn. Ignasi Navarri, el Secretari general Mn. David Codina i el diaca Mn. Antoni Serra. A la seva homilia Mons. Vives animà els educadors a mantenir viu el carisma fundacional de Sant Joan Baptista de la Salle, l’educació dels infants i joves, que són presència del mateix Jesús. L’Arquebisbe animà els educadors i membres de l’Àgora La Salle a ser testimonis de Jesús amb valentia com ho varen ser els primers cristians. Les lectures de la Paraula de Déu escollides i proclamades (Ap 12,10-12a) animaven al testimoniatge, ja que “no van estimar tant la vida que els fes por la mort”. En aquest sentit explicà que cal donar la vida malgrat les dificultats en la tasca d’educació dels joves i infants, especialment els qui estan en situacions més complicades, sense deixar ningú al marge i atenent especialment els més vulnerables i els últims. L’Evangeli de Joan (15,1-8) recordava que només podem fer això si estem units a Jesús ja que “vosaltres no podeu donar fruit si no esteu en mi. Jo soc el cep, i vosaltres, les sarments. Qui està en mi i jo en ell dona molt de fruit, perquè sense mi, no podríeu fer res”. Hem de nodrir-nos de Jesús, de l’Eucaristia, de la Paraula de Déu, per poder perseverar en la tasca de l’educació cristiana segons el carisma de Sant Joan Baptista, vencent les dificultats amb esperanca i perseverança.

Un dinar de germanor clogué la matinal formativa i celebrativa que va tenir altres actes com una descoberta de la ciutat de La Seu d’Urgell, “jugar i descobrir”, i una activitat formativa “som la família lasal·liana”.