55è. aniversari del Col·legi Sant Ermengol

El dia 21 de setembre a l’església de St. Esteve d’Andorra la Vella (Principat d’Andorra) va tenir lloc la celebració eucarística d’acció de gràcies del 55è. aniversari del Col·legi Sant Ermengol. L’Eucaristia fou presidida per l’Arquebisbe i Copríncep, President del Patronat rector, Mons. Joan-Enric Vives i per l’Arxiprest de les Valls d’Andorra, Mn. Ramon Sàrries.

El Col·legi Sant Ermengol, situat a la parròquia d’Andorra la Vella, al lloc anomenat Roc de Sant Pere, és, en virtut de l’acta Fundacional signada l’1 de maig de 1965 per Mons. Ramon Iglesias Navarri, Bisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, una Institució dedicada a l’ensenyament i formació de la joventut andorrana, que es basa en els principis de l’Església catòlica, és propietat del Poble Andorrà, i en la seva representació, del Patronat Rector, presidit pel Copríncep d’Andorra i per la M.I. Ministra d’Educació i Ensenyament Superior.

En la seva obertura, la gestió es confià a la Congregació Salesiana. No obstant, després de 50 anys, l’Institut de Germanes de la Sagrada Família d’Urgell, s’encarrega des del juliol del 2016, de la gestió i la direcció del centre.

A l’Eucaristia hi van assistir entre d’altres l’Ambaixador d’Espanya al Principat d’Andorra, Excm. Sr. Àngel Ros; la Gna. M. Tomasa Itóiz, representant de la Congregació en el Patronat; la Directora del Col·legi, Sra. Maria Josep Pascual; així com antics Directors i membres del Patronat; docents, ex docents, membres dels equips directius, claustre de professors i alumnes i ex alumnes del Col·legi.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric mostrà la seva joia per poder celebrar el 55è. aniversari del Col·legi inspirat per la generositat del Consell General de les Valls d’Andorra i pel Copríncep Ramon Iglesias. Animà a donar gràcies a Déu per tot allò viscut i treballat al llarg d’aquests 55 anys que han forjat la personalitat i virtuts de molts andorrans i andorranes que agraeixen l’excel·lència educativa rebuda i alhora els valors i la fe transmesos. Mons. Vives recordà com el col·legi té la missió de transmetre models de coneixement i comportament per desplegar les capacitats dels joves en totes les seves vessants i formar-los en una cultura àmplia humanista i cristiana. Destacà com celebrar l’Eucaristia també hauria de servir per demanar perdó per les mancances i límits que al llarg d’aquests 55 anys puguin haver hagut entre els directius, professors o alumnes i a confiar en la misericòrdia de Déu que ens ajuda a aixecar-nos i a començar un nou curs, tot just començat, amb resiliència i ànim, més enllà dels pessimismes que s’anuncien per moltes coses, com la guerra o la manca de matèries primeres o la crisi energètica o econòmica que s’aventura. Dirigint-se als professors els animà a cuidar cadascun dels seus alumnes perquè cada alumne, per més difícil que sigui, és un tresor immens als ulls de Déu, més valuós que tot l’or del món (Cardijn), i els educadors tenen la bella missió de desplegar les potencialitats dels seus alumnes.

Al final de la Missa l’Arquebisbe pogué saludar els assistents. L’Eucaristia fou animada per la coral del Col·legi i es pregà pels difunts professors, alumnes, familiars traspassats en aquests 55 anys.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda