Jornada del Malalt i celebració de la festa de la Mare de Déu de Lourdes

Un any més, la celebració de la Jornada del Malalt, amb motiu de la festa de la Mare de Déu de Lourdes, es va celebrar el dia 11 de febrer a moltes parròquies de la Diòcesi. Com cada any, una representació de la Junta de l’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes es va fer present a les celebracions, al Santuari de  Lourdes (França), en l’escaiença dels 175 anys del naixement de Sta. Bernardeta i dels 140 anys de la seva mort.

A l’església Catedral Basílica de Sta. Maria d’Urgell, i presidida pel Vicari General, Mn. Ignasi Navarri, i Consiliari de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, va tenir lloc la ja tradicional celebració de la festa, organitzada conjuntament pels membres de l’Hospitalitat parroquial de la Mare de Déu de Lourdes i pels membres de l’equip parroquial de la pastoral de la salut. Van concelebrar-hi altres preveres residents a la ciutat de La Seu d’Urgell.

Mn. Ignasi  Navarri en la seva homilia va reflexionar  sobre la gran predilecció de Jesús pels malalts i va presentar el lema pastoral d’enguany del Santuari: “Feliços vosaltres els pobres”. Després d’haver fet referència a la celebració de la 27a Jornada Mundial del Malalt a Calcuta, va destacar com ens cal  seguir l’exemple de Sta. Teresa de Calcuta que afirmava que l’únic criteri d’acció era l’amor gratuït a tots, sense distinció de llengua, cultura, ètnia i religió. Posteriorment es va fer ressò del contingut del Missatge del Papa amb motiu de la jornada del Malalt: “De franc ho heu rebut, doneu-ho també de franc» (Mt 10,8). I també va ressaltar que allò que el Papa Francesc afirma, tots ho experimentem a Lourdes, quan donem i ens donem: llavors experimentem alegria. En canvi, quan no ens donem, experimentem buidor.

Durant la celebració es va administrar el Sagrament de la Unció dels Malalts i, en acabar, es va fer una petita processó per dins de l’Església, cantant l’Ave de Lourdes i venerant la medalla de Mare de Déu de Lourdes.

També el divendres dia 8 de febrer a la residència del Sant Hospital de La Seu d’Urgell, Mn. Manuel Pal, va presidir la celebració del dia del malalt amb l’administració del sagrament de la unció als malalts.

El 41è pelegrinatge de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes d’Urgell està previst pels dies 3 al 6 de juny de 2019.