Jornada Sacerdotal i Missa Crismal a La Seu d’Urgell

La Missa Crismal a la Catedral de Santa Maria d’Urgell s’ha celebrat el dilluns 21 de març a les 12:30 del migdia. La celebració ha estat presidida per Mons. Joan-Enric Vives i concelebrada pel Bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés. Els sacerdots han renovat  les Promeses Sacerdotals i s’ha dut a terme la consagració del Crisma i la benedicció dels Sants Olis dels malats i dels catecúmens.

La Jornada Sacerdotal ha començat al matí amb la ponència de Mons. Agustí Cortés, bisbe de Sant Feliu, que ha parlat sobre “El “jo” del prevere” a la Sala d’Actes del Seminari Diocesà. Mons. Cortés, que és president de la Subcomissió d’Universitats de la CEE, ha parlat de la tasca i el sentit del prevere des de la reflexió viscuda en primera persona, com a prevere i com a bisbe. El primer pas de la reflexió i ponència ha partit alhora d’una reflexió de Basil Hume en l’ordenació d’un monjo, en la qual partia de la relació entre la vocació baptismal i per tant el seu desenvolupament, i la vocació específica del ministeri sacerdotal. En aquesta introducció, també ha parlat de D. Bonhoeffer amb la pregunta “qui sóc?” en situacions límits, la dualitat en una mateixa persona (ha citat Sant Agustí i Sant Gregori) i el perill de la disharmonia, un concepte d’Amedeo Cencini.

Ha tractat el que és un prevere per l’ordenació, repassant els vincles cristològic i pneumatològic i explicant el prevere com a “sagrament vivent”, i ha subratllat la concepció personal i ontològica del ministeri, i el paper de la mediació de l’amor.

Ha treballat l’experiència de Sant Pau, a través de la 2ª carta als Corintis, i ha cercat respostes concretes en aquesta llarga reflexió compartida: la recepció agraïda del do, l’acceptació humil dels límits, la remissió constant a Crist i a l’Esperit, la consciència d’identitat ontològica (eucarística) i el procés dinàmic de l’ascesi i la mística del prevere.

Al llarg de la jornada  s’ha fet memòria dels preveres traspassats des de la darrera Pasqua: Mn. Manuel Moncunill, Mn. Jaume Armengol, Mn. Agustí Romero, Mn. Fermí Casal, Mn. Josep Mas Bayés, Mn. Lluis Farré i Mn. Josep M. Ballarín. Al dinar de germanor han rebut l’homenatge joiós els preveres Mn. Jaume Vila que enguany celebra les noces d’argent de la seva ordenació presbiteral, i Mn. Joan Pujol, Mn. Ramon Arderiu i Mn. Josep M. Ricart que celebren les noces d’or de l’ordenació.

Entre la Conferència i la celebració de l’Eucaristia Crismal, els preveres i diaques han pogut visitar el recentment restaurat Retaule de la M. de Déu de la Pietat, dins l’ésglésia de la Pietat dels antics Beneficiats de la Catedral, i que ara forma part del Museu Diocesà d’Urgell. Allí han rebut una acurada explicació del retaule a càrrec de la Delegada diocesana de Patrimoni Sra. Clara Arbués i del Vicari general Mn. Josep M. Mauri.

A tots els actes han assistit els preveres de la Diòcesi, amb els diaques permanents i les seves esposes, així com els seminaristes del Seminari diocesà.

Jornada Sacerdotal, amb Mons. Agustí Cortés

Missa Crismal