El nou llibre “El conjunt catedralici de la Seu d’Urgell” mostra de manera renovada el patrimoni que acull el Museu Diocesà, el Claustre, Sant Miquel i la Catedral

El Trio Opus U actua dins del I Cicle de Música als museus organitzat per l’Orquestra Julià Carbonell de les Terres de Lleida.

Ja és a la venda al Museu Diocesà d’Urgell i a l’entrada de la Catedral de Santa Maria una nova guia del conjunt catedralici que mostra de manera visual i molt atractiva el seu contingut patrimonial.
La presentació del llibre es va fer el passat divendres dia 13 de novembre, a la Catedral de Santa Maria d’Urgell, en un acte que va acollir autoritats ciutadanes i persones vinculades a l’entorn cultural. Va ser presidit pel Bisbe Joan-Enric Vives que en féu la presentació. També van parlar de l’obra l’autor de les 178 fotografies que la il·lustren, Sr. Idil·li Tàpia, i l’impulsor de l’obra, el Degà del Capítol dels Canonges, organista titular de la Catedral i Director del Museu Diocesà, M.I. Mn. Antoni Cagigós.

El llibre, editat pel Bisbat d’Urgell, fa un recorregut molt visual pels llocs que solen recórrer els visitants del conjunt, començant pel Claustre, construït a principis del s. XIII, seguint pel Museu i el ric patrimoni que s’hi pot veure, l’església de Sant Miquel i, finalment la Catedral de Sta. Maria. La manera de concebre el llibre, mostrant els detalls amb fotografíes de gran qualitat i afegint-hi l’explicació corresponent de manera molt directa, en fa una peça molt còmoda d’usar durant una visita però també molt agradable de rellegir a casa. Mons. Vives va apuntar durant la presentació del llibre la qualitat de l’obra: “un llibre suggerent sobre la bellíssima Catedral de Santa Maria d’Urgell, que invita a gaudir d’aquest temple sagrat, i que vol donar a conéixer els tresors de l’art i de la fe que conté tant ell com els edificis de l’entorn”.
La presentació del llibre, divendres passat, es va fer coincidir amb la celebració del Concert del grup de cambra “Trio Opus U”. Varen interpretar peces de Bocherini, Bach i Dohnány. L’actuació es va dur a terme dins del I Cicle de Música als Museus, organitzada per l’Orquestra Julià Carbonell de les Terres de Lleida, de la qual dos dels integrants del Trio Opus U en són membres.

img_7427img_7419img_7420img_7454