Trobada diocesana de Vida Creixent a Oliana

Dimecres dia 15 d’ octubre diada de Santa Teresa de Jesús, un centenar de membres del Moviment Vida Creixent del Bisbat d’ Urgell, amb la joia que ens caracteritza en jornades com aquesta en què esperem trobar-nos uns i altres, vam iniciar la Trobada diocesana a la plaça de l’Ajuntament. Van tenir lloc les salutacions i érem rebuts per l’Alcalde Il·lm. Sr. Miquel Sala Montada, pel Sr. Arquebisbe Joan-Enric, i pel rector i consiliari Mn. Jaume Vila.
Iniciàvem després el recorregut des de la Plaça Reguereta fins a la part del càrrer més àntic, costa amunt i meravellosament ben conservades les cases, fins arribar a la parròquia de Sant Andreu, mentre el Sr. Enric Esteve anava explicant les entranyables històries sobre la majoria de les cases i carrers que durant la llarga història de la vila, els antepassats hi havien deixat emprenta.
L’Assemblea dins ja de l’església parroquial de Sant Andreu i iniciant-la amb una petita pregària es donava pas una vegada més a donar les gràcies pels consiliaris, amics i amigues dels grups de Vida Creixent d’Urgell que assistien i compartíem com en un sol cos les intencions, les informacions i la xerrada o pinzellades sobre Santa Teresa de Jesús en aquest dia de l’inici del Vè. Centenari del naixement de la santa d’Àvila. Pinzellada que ens oferia Mn. Jaume Vila amb molta precisió de dades, sobre com va fer camí la Santa obrint monestirs per tants llocs, gràcies a la inspiració divina i a la seva intuïció femenina, donant resposta als problemes de l’Església d’aquella època.
Una estona abans, el President interdiocesà ens dirigia unes paraules i ens informava alhora de la propera Trobada Intediocesana pel 13 de maig 2015 a Vic. Tant el Sr. Arquebisbe, com Mossèn Manuel Pal, consiliari diocesà o Maria Carme Ribes, la presidenta de V.C. d’ Urgell, ressaltaven els objectius de «rejovenir» el moviment, de no perdre la alegria de ser «grans», de compartir amb amistat la soletat, de donar-se i ser apòstols i fer conèixer el moviment a fi d’engrescar amb la nostra alegria en les reunions i fora d’elles.
La Celebració Eucarística presidida per Mons. Joan-Enric Vives i concelebrada pels consiliaris dels grups i el Diaca de la interdiocesana de Barcelona, viscuda i celebrada amb una senzilla solemnitat, essent «poble» que canta i prega aclamant Déu i seguint respectuosament la litúrgia de la Paraula, l’Evangeli, l’homilia, la Pregària universal. La Litúrgia de l’eucaristia i el ritu de comiat amb els Goigs a la Reina dels Àngels, Patrona d’Oliana, i finalitzant amb l’Himne de Vida Creixent.
Com tota celebració en la qual ja hem participat de l’àpat espiritual, calia l’aliment corporal i això ens l’oferiria el dinar de germanor. L’esperit jove dels nostres amics i amigues grans no deixa indiferent ningú!

oliana trobada oct 037oliana trobada oct 011oliana trobada oct 014oliana trobada oct 017oliana trobada oct 666

Cliqueu aquí per veure més fotos