Trobada de la Vida consagrada a Lourdes de la Nou

El dimecres 14 de juny es va celebrar la Trobada diocesana de Vida Consagrada del Bisbat d’Urgell conjunta amb el Bisbat de Solsona, com és costum des de fa temps, reunint-se cada dos anys, consagrats pertanyents a tots dos Bisbats veïns. Cap a les 11 del matí començaven a congregar-se als peus del Santuari de la Mare de Déu de Lourdes, situat al poble de La Nou de Berguedà, uns 40 consagrats, que foren acollits per la delegada Diocesana de la Vida Consagrada de Solsona, Teresa Gené, verge consagrada, que és també la responsable pastoral de l’esmentat Santuari.

La verge Teresa Gené explicà detalladament la interessant història del santuari, edificat l’any 1880, pensat per a tots aquells que no poguessin arribar, amb les dificultats pròpies d’aquells temps, al Santuari de la Mare de Déu de Lourdes a França.

A migdia celebraren l’Eucaristia, presidida pel P. Jordi Castanyer, monjo benedictí de l’Abadia de Montserrat, resident a la comunitat del Santuari d’El Miracle, a Solsona, i concelebrada pel delegat de la Vida Consagrada d’Urgell, Mn. Jaume Vila. Junts pogueren donar gràcies a Déu pel do de la vocació, i alhora, demanar la gràcia de romandre fidels tota la vida.

El P. Jordi, amb la delicadesa espiritual pròpia d’un contemplatiu, els convidà a l’homilia, a ser agosarats, a no tenir por d’endinsar-se en l’escena de l’Anunciació, rebent com Maria les paraules de l’arcàngel Gabriel: Déu vol néixer també en cada un de nosaltres.

Compartiren, en un clima distès, un dinar de germanor i, abans del comiat, van visitar la rèplica de la gruta de Lourdes, i la font d’aigua, situades a prop del Santuari. Després de saludar la Mare de Déu amb el cant de la Salve, tornaren als respectius llocs d’arrelament i testimoniatge amb el cor més agraït, i més eixamplat, per haver vist la mà de Déu actuant en cada germà. Han comprovat una vegada més, com després de cada trobada no resten iguals, alguna cosa sempre s’ha rebut… són més rics!!!