Mn. Domènec Farré i Badia descansa en la Pau de Crist Ressuscitat

El dia 8 de febrer va morir a la Residència Geriàtrica St. Domènec de Balaguer Mn. Domènec Farré i Badia, als 90 anys d’edat, i 62 de ministeri presbiteral. Havia rebut feia pocs dies el Sagrament de la Santa Unció dels Malalts i l’havia visitat moments abans de morir el Sr. Arquebisbe Joan-Enric, que li impartí la benedicció apostòlica. Que al cel sigui!
La Missa exequial va tenir lloc el dijous dia 9 de febrer a les 11 h. a l’església de St. Domènec de Balaguer, presidida per l’Arquebisbe d’Urgell i concelebrada per nombrosos preveres. Posteriorment el seu cos fou portat a enterrar al Cementiri de La Sentiu de Sió que havia servit pastoralment molts anys, com ell desitjava, en l’esperança de la resurrecció de la carn i la vida perdurable.
A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric glossà el valor de tot sacerdot que actua in persona Christi i fa present, malgrat les seves limitacions i pecats, Jesucrist Cap, Pastor i Servent. Mons. Vives animà el Poble de Déu a agrair el ministeri de Mn. Domènec i de tot sacerdot i a pregar per les vocacions al ministeri ordenat.
Destaquem aquests trets de la vida de Mn. Domènec Farré, que foren llegits per l’Arxiprest de Noguera a l’inici de la celebració:

Mn. Domènec Farré i Badia va néixer a Mont-ros (municipi de La Torre de Cabdella, a la Vall Fosca) el dia 2 de juliol de 1926, i cursà els estudis de Filosofia i Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell. Fou ordenat de prevere el 20 de juny de 1954.
Estrenà el seu ministeri sacerdotal com a Ecònom de la Parròquia de Noales i Encarregat de les Parròquies de Sarroqueta, Sentís i Castener (a l’Alta Ribagorça). Dos anys més tard, el 1956, se’l nomenà Regent de la Parròquia de Durro i Encarregat de les Parròquies de Barruera i Cardet, a la Vall de Boí.
L’any 1973 el Sr. Bisbe el nomenà Ecònom de Térmens, Parròquia que servirà pastoralment durant 17 anys fins el 1990. Dels anys 1973 al 1977 fou també Ecònom de La Sentiu de Sió; i del 1984 al 1990, també Ecònom de Menàrguens.
L’any 1990 se li confià la Parròquia de Llívia i les veïnes de Guils de Cerdanya, Les Pereres, Queixans, Saneja i Talltorta a La Cerdanya, que servirà durant 10 anys, fins l’any 2000, en què passarà a ser Administrador parroquial de La Sentiu de Sió, poble que tornarà a servir pastoralment fins l’any 2013 quan passà a viure a la Residència Geriàtrica St. Domènec de la ciutat de Balaguer, i on s’ha adormit en el Senyor.
A més dels serveis fidels a les Parròquies que tenia confiades, des del 1984 al 1987 fou membre del Col·legi de Consultors de la Diòcesi, i des del 1986 va ser Jutge diocesà del Tribunal eclesiàstic d’Urgell, servei que desenvolupà amb molta cura durant 27 anys, fins el 2013.
El dia 8 de febrer de 2017 ha descansat en la Pau del Senyor, a Balaguer, als seus 90 anys de vida i 62 anys de ministeri presbiteral. Uns dies abans havia rebut la visita de l’arquebisbe Joan-Enric i la seva benedicció episcopal. Al cel sia!