L’Arquebisbe i Copríncep participa al silenci d’Andorra la Vella i a la Missa per la Pau a Barcelona

Diumenge dia 20 d’agost l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va concelebrar a la Missa per la Pau i la concòrdia i per les víctimes dels atemptats terroristes a Barcelona i Cambrils del passat dia 17 d’agost, en representació del Bisbat d’Urgell i del Principat d’Andorra, a la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona.

La Missa fou presidida pel Cardenal Joan Josep Omella, Arquebisbe metropolità de Barcelona i concelebrada pel Cardenal Lluís Martínez Sistach, Arquebisbe emèrit de Barcelona; Mons. Sebastià Taltavull, Bisbe Auxiliar de Barcelona; Mons. Sergi Gordo Bisbe aux. electe de Barcelona; Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, Bisbe de Terrasa; Mons. Salvador Cristau, Bisbe auxiliar de Terrassa i Mons. Agustí Cortés, Bisbe de Sant Feliu de Llobregat.  A la mateixa hora l’Arquebisbe Metropolità de Tarragona, Mons. Jaume Pujol, va presidir també una Eucaristia per les víctimes dels atemptats a Cambrils a la Catedral de Tarragona.

A l’Eucaristia hi van participar les màximes Autoritats de l’Estat encapçalades per S.M. els Reis d’Espanya; el President del Govern espanyol i el President de la Generalitat de Catalunya; les Alcaldesses de Barcelona i Cambrils; així com el President de Portugal.

Durant l’homilia el Cardenal Omella va llegir el telegrama de condol i suport que el Papa Francesc li havia fet arribar a través del Cardenal Secretari d’Estat, Pietro Parolín, i va agrair el treball de les forces i cossos de seguretat i del personal sanitari així com també la generositat de molts ciutadans anònims que van ajudar les víctimes i els ferits en un acte de generositat.

Ja el dissabte dia 19 d’agost el Copríncep episcopal d’Andorra, Mons. Vives, va presidir el minut de silenci en senyal de dol, rebuig i solidaritat amb les víctimes dels atemptats, que havia estat convocat conjuntament pel Govern i el Consell General del Principat d’Andorra, amb l’Ambaixada espanyola, a la plaça, l’Arxiprest, amb Cònsols, Ministres i altres diverses autoritats andorranes.

Compartir
La familia de Dios
d’Amic e Amat
La familia de Dios
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Con el afecto de padre y pastor, continúo con vosotros este camino dominical de acercamiento al Concilio Vaticano II.

Hoy querría presentaros la constitución dogmática Lumen gentium, que habla del misterio
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda