Felicitació de la Cúria a l’Arquebisbe Joan-Enric

Mn. Josep M. Mauri, Vicari general i Representant del Copríncep episcopal, va fer en nom dels membres de la Cúria diocesana i dels treballadors del Bisbat la felicitació a l’Arquebisbe Joan-Enric amb motiu de la seva onomàstica el divendres 23 de juny, en un acte celebrat a la Casa del Bisbat. Mn. Mauri va considerar que el Bisbat està avançant cap el futur amb la figura de Mons. Joan-Enric com a pastor, i li va desitjar la claredat d’idees que ve del Senyor i de la seva llum.

L’Arquebisbe agraí les paraules de Mn. Mauri i recordà que el Bisbat d’Urgell és molt i molt antic: «hi ha una llarga llista de successió apostòlica, i l’acte d’avui té el significat d’una adhesió a fer camí en comunió d’Església catòlica, amb la persona del bisbe, successor dels apòstols entre nosaltres». Mons. Vives va recordar que el Bisbat d’Urgell, té una tradició de tres bisbes sants, que ja tenim bastants beats i sants de tots els estaments eclesials que són models i intercessors nostres, que fa un any es va cloure la causa de la beatificació de Mn. Josep Moles i 74 preveres diocesans d’Urgell màrtirs i del laic Lluís Trilla, que el nom d’Urgell és portat arreu del món per la Congregació de les Religioses de la Sagrada Família d’Urgell… una història rica. «Ens felicitem per aquesta Església diocesana tan antiga», va dir, explicant les recents troballes arqueològiques a la Catedral que porten a fer la hipòtesi que la primera catedral del segle VIè. estaria allà mateix i no a Castellciutat com s’havia considerat; «felicitem-nos perquè formem part d’una Església que ve de lluny i que es projecta endavant. Estem fent avui un gran treball amb els nostres migrats recursos i les persones que hi treballem». I va demanar atendre amb esperança el treball amb els joves i en acompanyament de fe a ells, tal com ens reclama el proper Sínode de Bisbes sobre “la fe, els joves i el discerniment vocacional”.

L’acte es va cloure amb un piscolabis de germanor.