Divendres Sant: Pregària davant el Crist de la Preciossíma Sang

L’Arquebisbe Joan-Enric va presidir, davant la imatge del Crist de la Preciossíma Sang que es custodia a la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell el vespre del Divendres Sant, una pregària-meditació sobre «Les Set Paraules de Jesús a la Creu». 

Les 7 paraules són aquestes i recullen els últims moments de Crist abans de morir:

  • «Pare, perdoneu-los que no saben el que fan» (Lc 23,34)
  • «De veritat t’ho dic: avui seràs amb mi al Paradís» (Lc 23,43)
  • «Dona, aquí tens el teu fill, aquí tens la teva Mare (Jn 19,26-27)
  • «Déu meu, Déu meu, ¿per què m’heu abandonat? (Mt 27,46)
  • «Tinc set» (Jn 19,28)
  • «Tot s’ha acomplert» (Jn 19,30)
  • «Pare, a les vostres mans encomano el meu Esperit» (Lc 23,46)

Aquesta pregària presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric va voler ser un signe enguany que la tradicional Processó del Divendres Sant de La Seu d’Urgell, amb els 10 passos que la componen i que es remunta a l’any 1603, no podrà processionar pels carrers com és costum a causa de la crisi sanitària actual. 

Sota els peus de la Sagrada Imatge del Crist de la Preciossíma Sang l’Arquebisbe Joan-Enric va voler pregar especialment pels qui viuen la pandèmia actual arreu del món, encomanant especialment els malalts i totes les seves famílies. Va demanar la força i l’ajuda de Déu per tots els sanitaris i personal mèdic que en aquests dies fan visible l’amor fratern ensenyat pel Senyor als germans i va encomanar davant la Sagrada Imatge del St. Crist totes les persones que han traspassat a causa d’aquesta malaltia i que, en moltes ocasions, ho han hagut de fer en la soledat i l’absència física dels seus familiars i amics. 


https://youtu.be/LzFIsWcf4Ro

Compartir
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
d’Amic e Amat
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En las vísperas de la solemnidad de la Inmaculada Concepción de María caminamos hacia una humanidad que nos hace reencontrar el sentido de ser persona humana, como recordábamos la semana pasada, y todo esto
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda