Confirmacions de Pasqua a Linyola

Dissabte dia 2 d’abril, diumenge segon de Pasqua o de la Divina Misericòrdia, l’Arquebisbe d’Urgell va administrar el sagrament de la Confirmació a 18 joves de la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Linyola. Van concelebrar amb l’Arquebisbe el Rector Mn. Pere Canyada, Mn. David Codina i el diaca permanent Mn. Josep Caba, catequista responsable de la preparació dels joves confirmats i que els va presentar al Sr. Arquebisbe.

A l’homilia l’Arquebisbe remarcà el fet que cal deixar-nos guiar per Crist, la Llum veritable, que dissipa totes les tenebres de la nostra vida i, al mateix temps, la necessitat que cada cristià, pel baptisme i la confirmació, esdevingui llum per als altres, amb el seu testimoniatge personal. En aquest sentit, Mons. Vives recordà com la nit de Pasqua, a la solemne Vetlla Pasqual, a totes les esglésies del món, el Poble de Déu havia entrat a l’església guiat per la llum del ciri pasqual que representa Crist i n’havia rebut un petit llum, que unit al dels altres, esdevé torxa lluminosa, l’Església plena de bondat que camina pel món servint la humanitat. També, tot glossant l’Evangeli, recordà com l’apòstol Tomàs, després d’haver dubtat, confià i es deixà dur més enllà de la raó, per la fe i per l’amor, que la fan arribar a una nova plenitud, que és el coneixement espiritual i misericordiós. El dubte no és quelcom negatiu per al creient, sinó que es reflex de la seva llibertat personal, i un cop superat, pot fer que la fe en resulti enfortida. Els confirmats reberen de l’Arquebisbe l’exhortació a proclamar sovint, com una jaculatòria, l’expressió evangèlica “Senyor meu, i Déu méu!”, mostrant així la seva fe en el Senyor Ressuscitat.

L’Eucaristia fou solemnitzada pel Cor parroquial de Linyola que enguany compleix els 50 anys d’existència, i sempre al front seu i animant-lo, el seu fundador Sr. Manel Balsells,  i a qui Mons. Vives volgué felicitar per la seva dedicació i constància per dignificar el cant litúrgic en les celebracions de Linyola.

Al final de l’Eucaristia els confirmats reberen un Nou Testament de mans del Sr. Arquebisbe com a record de la seva confirmació, i els demanà que el llegissin cada dia un breu fragment, ja que els mantindria en l’amistat del Senyor.