Centenari del naixement del P. Cebrià Baraut

El Bisbat d’Urgell, juntament amb l’Arxiu diocesà d’Urgell, està preparant una sèrie d’actes per commemorar el 100 anys del naixement del P. Cebrià Baraut i Obiols, historiador i monjo de Montserrat, nascut a El Vilar de Cabó el 1917 i traspassat al Santuari de Montserrat l’any 2003.

El P. Baraut va fer una gran tasca estudiant i analitzant els pergamins i material d’arxiu de l’Arxiu Capitular i Diocesà d’Urgell on va col·laborar al llarg de molts anys desentranyant la història de la diòcesi d’Urgell i especialment la que fa referència al Principat d’Andorra.

El proper 1 de setembre, a la sala d’actes del Seminari diocesà d’Urgell, a les 20h, tindran lloc dues conferències sobre la figura i l’obra del P. Baraut a càrrec de l’Arxiver diocesà del Bisbat d’Urgell, Mn. Benigne Marquès i Sala i del Dr. Jesús Alturo i Perucho, Catedràtic de Paleografia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El dia 2 de setembre, a la població d’El Vilar de Cabó, a les 17:30h, davant del monument dedicat al P. Cebrià Baraut, tindrà lloc un petit acte memorial amb la intervenció del Rvdm. P. Abat de Montserrat, Josep M. Soler i Canals i de l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives. A l’acte està previst que hi participin les Autoritats locals encapçalades per l’Alcalde de Cabó, Il·lm. Sr. Josep Marquès i l’Alcalde d’Organyà, Il·lm. Sr. Celestí Vilà i Betriu, així com membres de l’Associació Amics de la Vall de Caboet, que van impulsar la construcció del monument al P. Cebrià a El Vilar de Cabó ara fa 6 anys, així com també, veïns i amics de la Vall de Cabó i Organyà.

Finalment, el dia 25 de setembre, a la sala d’actes de La Llacuna Centre Cultural, d’Andorra la Vella, a les 20h, l’Arxiver diocesà, Mn. Benigne Marquès impartirà una conferència sobre el P. Cebrià Baraut, monjo de Montserrat, un eminent historiador d’Andorra.
20170901CebriaBaraut