XXVIII Trobada interdiocesana de Vida Creixent a Montserrat

XXVIII Trobada interdiocesana de Vida Creixent a MontserratAmb el lema: “Fill, aquí tens la teva mare” es va celebrar a Montserrat la Trobada Interdiocesana de Vida Creixent el dia 15 de maig, que va aplegar unes nou-centes persones de tots els Bisbats de Catalunya, Illes Balears i Andorra.

A Montserrat hi som convidats a contemplar la figura de Maria, segons el text de l’evangeli de sant Joan (19,26-27): “Quan Jesús veié la seva mare i, al costat d’ella, el deixeble que ell estimava, digué a la mare : Dona, aquí tens al teu fill. Després digué al deixeble: Aquí tens la teva mare. I des d’aleshores ençà el deixeble la va acollir a casa seva”. Per això aprofundim enguany en aquest pelegrinatge sobre aquell: “Fill, aquí tens la teva mare.”

Aquesta pregària tot fent camí vers Montserrat, els amics i membres de Vida Creixent anaven reflexionant i demanant amb confiança d’arribar als peus de la Moreneta per gaudir de la jornada ben complerta. A les 12:45h eren rebuts per la comunitat Benedictina, com a pelegrins que truquen a la porta amb un esperit de recerca interior. Pregant tots units amb Maria i amb la seva intercessió també per l’Església i pel món, i tot embolcallat amb el cant de la Salve i el Virolai a càrrec de l’Escolania del Santuari.

Vida Creixent del Bisbat d’Urgell hi assistia amb dos autocars un que sortia del Pallars Jussà (La Pobla de Segur, Tremp i Isona), i l’altre des d’Andorra passant per La Seu, Organyà, Oliana, Ponts (recollint als amics d’Artesa de Segre) i Guissona. Un centenar llarg d’amics!. Una magnífica representació del nostre Bisbat, tot i que la joia seria més intensa si també hi haguéssim pogut anar tots aquells i aquelles que ens hem quedat a la nostra llar per problemes de salut o altres assumptes que no ens ha permès anar una mica més a prop d’aquell cel, d’aquelles muntanyes misterioses i tan místiques, que acompanyen i rodegen Montserrat. No cal dir que els seus i el meu cor, estaven amb tots aquells amics reunits imaginant intensament les emocions que els nostres amics a Montserrat estaven experimentant i gaudint.

El dinar de germanor se celebrava com sempre al Restaurant de Montserrat i gràcies a les comunicacions per mitjà del mòbil podia jo rebre fotografies ràpidament, i un goig poder-les adjuntar amb aquesta petita informació d’abans d’acabar la jornada a Montserrat. Cal afegir que a les 16:45h. tingué lloc la solemne celebració de l’Eucaristia, presidida per l’arquebisbe de Tarragona Mons. Jaume Pujol i Mons. Enric Benavent bisbe de Tortosa, conjuntament amb els arxiprestos, preveres, consiliaris i diaques dels Bisbats presents. ¿Podem imaginar com n’estava de plena la Basílica i com les pregàries, els cants i l’Himne de Vida Creixent pujaven cap enlaire on la Mare de Déu i el Nen Jesús miren i acaronen tothom amb les seves mirades?

grup la seutaula presidencial 2