Visita Pastoral a Gósol

El dia 14 d’agost l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives realitzà una Visita Pastoral a la parròquia de Sta. Maria de Gósol que celebrava la seva Festa Major. A la seva arribada fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde de la població, Sr. Lluís Campmajó i per Sr. Rector de la Parròquia, Mn. Ramon Anglerill. L’Arquebisbe d’Urgell presidí la celebració eucarística a l’església de Sta. Maria on concelebraren el Rector de la Parròquia, Mn. Ramon Anglerill; el capellà i escriptor català, Mn. Josep Maria Ballarín, que té residència a Gósol, i Mn. David Codina. Solemnitzà els cants el Cor Parroquial de Gósol que va sorgir l’any 1992 dins el marc de les festes del centenari de l’Església nova i que oferí un gran nivell en les seves interpretacions musicals. Hi assistí una gran quantitat de fidels entre ells la Il·lma. Sra. Alcaldessa de Josa i Tuixent, Sra. Maria Carme Valls; l’ex ambaixador Sr. Eugeni Bregolat i l’ex-alcalde de La Seu d’Urgell, Sr. Joan Ganyet, entre altres autoritats.

A la seva homilia Mons. Vives subratllà la joia i alegria que sentia per poder-se fer-se present en la Festa Major del poble de Gósol i agraí l’estimació que els fidels han manifestat tant al Rector de la Parròquia, Mn. Ramon Anglerill com al sacerdot escriptor Mn. Josep M. Ballarín. En la festa de Sta. Maria Assumpta al cel, patrona de la parròquia, Mons. Vives insistí en la necessitat de venerar la memòria de Maria i com sempre el poble cristià ha estimat la Mare de Déu, i així, molts pobles, com Gósol, celebren la seva Festa Major al voltant del dia 15 d’agost i lloen la Mare de Déu. El preciós relleu de la Dormició de Maria que és a l’altar major de l’església parroquial i que és obra de l’escultor Josep M. Ricard Garriga, així com la Imatge de Maria Assumpta que presideix l’altar major, és un clar exemple d’aquest amor que Gósol ha manifestat sempre a la Mare de Déu. L’Arquebisbe animà els fidels a recordar-se sempre de la Mare de Déu, gràcies a la qual l’Autor de la Vida, va poder venir al món, i a resar amb confiança la bonica pregària de l’Ave Maria amb la qual saludem Maria i la proclamem com a beneïda entre totes les dones i li demanem que pregui per nosaltres pecadors ara i en l’hora de la nostra mort. També animà els fidels a valorar sempre els majors, els padrins i padrines, que amb la seva experiència i saviesa són una preciosa ajuda per a les generacions més joves i exhortà a viure les festes en família, valorant la trobada i reconciliació que podem trobar en elles, perdonant-nos i recomençant sempre, ja que cal viure la pau i la joia de ser cristians abans de poder transmetre-la.

Mons. Vives també volgué tenir un record especial pel Viatge Apostòlic que el Sant Pare Francesc havia començat aquell mateix dia a la República de Corea i, seguint la demanda realitzada pel Papa Francesc, animà a pregar especialment pels cristians que són perseguits a l’Iraq, a Síria, a Gaza i a molt llocs del món.

En finalitzar l’Eucaristia es cantaren els bonics goigs a lloança de “Madona Santa Maria”, Patrona de l’església parroquial de Gósol, amb lletra de Mn. Pere Ribot i música de Joan Ballarà: “accepteu-nos a tothora, fent costat al vostre Fill, oïu l’ànima que plora, deu ajut en tot perill. I de Gósol tingueu cura, no ens jaquiu en abandó. R/ Feu-nos ànimes d’altura, en la vostra Assumpció“.

img 1161img 1153img 1164