Visita Pastoral a Canillo (1): Eucaristia a Soldeu i a St. Serni

imgp0998

Diumenge dia 11 de novembre, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives acompanyat pel Secretari general i de la Visita, Mn. David Codina, ha iniciat la Santa Visita Pastoral a la Parròquia de St. Serni de Canillo.

Al mati ha estat rebut pel Rector Mn. Ramon Rosell a St. Bartomeu de Soldeu on ha pogut tenir un diàleg amb els infants que es preparen per a la primera Comunió i les seves famílies, i ha celebrat l’Eucaristia dominical. Hi ha assistit la M.I Sra. Subsíndica. Després ha mantingut un diàleg amb diversos feligresos i s’ha dirigit a l’església parroquial de St. Serni on ha celebrat la Missa i al final ha admirat les recents obres de restauració del temple parroquial.

S’esqueia la festa de la Tardor a Aina, la Casa de colònies de la Parròquia, i ha celebrat la Missa acompanyat per un gran grup d’infants i els seus monitors, que ha animat en aquest bonic treball envers l’educació dels infants en el seu temps lliure. A la sortida ha saludat personalment tots les feligresos. Hi ha assistit l’Hble. Sr. Cònsol Menor que al final ha saludat el Sr. Arquebisbe.

A l’homilia el Sr. Arquebisbe ha remarcat el do que significa la Visita pastoral, i de les lectures ha fet adonar dels grans exemples de fe i de confiança generosa de les dones que tot ho donen i que Déu les premia: la vídua de Sarepta que acull el profeta Elies i comparteix el pa i l’oli de la gerra, que després no es buiden, i la dona pobra que dóna al temple “tot el que tenia per a viure”. Així ha de ser la nostra generositat envers Déu i el pròxim que pateix i té necessitat. Donar i encara millor, donar-se del tot, com a ideal de vida cristiana. I tot sense hipocresies ni falsedats, com els mestre de la Llei, sinó essent totalment autèntics davant Déu.
A la tarda ha visitat la Casa de Colònies Aina, ha dinat amb el personal que hi col·labora i a la tarda, ha impartit ell la lliçó catequètica preparatòria de la Confirmació als 18 adolescents que s’hi estan preparant, explicant-los la temàtica del do de l’Esperit Sant, que ens omple del foc de Déu perquè donem fruits de vida.
imgp3169imgp3185imgp3195imgp3214