Visita de l’Arquebisbe a Queralbs i Núria

Diumenge dia 28 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell va visitar la Parròquia de Sant Jaume de Queralbs i hi va celebrar l’Eucaristia dominical. Va poder saludar una Regidora de l’Ajuntament de Queralbs, i els fidels que s’hi acostaven en el diumenge dins les festes del patró de la Parròquia, entre ells els qui normalment tenen cura de tenir a punt l’església parroquial i les celebracions. Va animar-los a sentir-se Església viva i a ser ferms en l’oració que salva el món i és intercessora per a tots els germans i per a tot el món.

Després l’Arquebisbe Joan-Enric s’encaminà amb el tren Cremallera cap al Santuari-Basílica de la Mare de Déu de Núria, patrona del Bisbat d’Urgell, on saludà treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat, i els mossens i grups de pelegrins que hi havia, i presidí la solemne Eucaristia dominical. A l’homilia recordà el valor de la intercessió del nostre pare en la fe, Abraham, que intercedí per la ciutat, regatejant amb Déu la seva misericòrdia, i féu notar com l’Evangeli ens dóna la més bella i la més gran de les pregàries, el Parenostre. Jesús pregava i atreia els deixebles cap al Pare. Els donà l’oració del Parenostre que hem de tenir en gran estima i resar-lo cada dia i en moltes ocasions. I animà a captar el valor del demanar, trucar i cercar, per obtenir el do de l’Esperit Sant.

Remarcà que Núria era un indret del Pirineu català a 2.000 metres d’altitud on el poble cristià des de fa molts segles hi ha venerat la Santa Mare de Déu, que ens dóna el seu Fill Jesucrist, que ens beneeix i ens dóna l’Evangeli, que va descalç perquè es féu pobre per nosaltres, per tal d’enriquir-nos a tots, i que ens el dóna als pelegrins, excursionistes i devots, perquè puguem trobar vida, fecunditat en bones obres, i unió i amor a les famílies.

Va aprofitar aquesta visita per poder trobar-se amb els infants i adolescents de l’Esplai Gaspar de Portolà i amb el Mossens que serveixen el Santuari de Núria i les Parròquies de la Vall de Ribes de Freser.